F5B op sherrif

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Brambo

F5B op sherrif

Bericht door Brambo »

forummers

nu kom ik eracjter dat ik op het sherrif blok eeen F5B cilnder heb zitten met daarin een TUM 178 codering.
kan iemand mij zeggen of dit de alom beroemde originele is of moet ik deze maar weg doen en een andere kopen?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

De enige manier om daar zeker van te zijn is om de cilinder te demonteren, en te kijken of er een "tattoo in de nek" zit. Dus een soort van print van zwarte letters, op het cilinderhemd. Heeft 'ie dat, dan is het ding origineel
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Als de letters op de zijkant van de cilinder op zijn kop staan weet je zeker dat het een imitatie is en hoef je de cilinder niet te demonteren.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Dat sowieso :P
Brambo

Bericht door Brambo »

ik had nog even gekeken en er staat een soort stempel in (op)met de code 004
is dit wat er bedoeld wordt met de tattoo??
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5445
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

yep
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Dat wordt inderdaad bedoelt!

De F5B die je hebt is dus een orginele!
Brambo

Bericht door Brambo »

Dus????

goed bewaren en laten nakijken?
wat kan ik zoal doen om deze cilinder te gaan gebruiken en waar moet ik op letten voor ingebruikname???
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

In wat voor staat is de cilinder?

En heb je er een zuiger bij?

Als er krassen in de cilinder zitten kun het beste de cilinder laten boren/honen naar een overmaat.
Yamaha Sheriff 1981
Brambo

Bericht door Brambo »

er zat een cilinder bij maar dat leek wel een ariana raket
een met een hele rare bol er op.
dus die zal wel niet goed zijn ik zal de diameter een opmeten .
wat is de originele maarvoering?
dan kan ik wellicht zien of er aan geprutst is want verder ziet hi er goed uit, tenminste geen krassen oid.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

40mm

Kijk ook of de uitlaatpoort omhoog gevijld is.
Kijk eerst even in de FAQ.
Brambo

Bericht door Brambo »

hoe kan ik dat zien ?
is daar ook een maat voor?
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Normaal is ie ongeveer 10-12mm hoog. En je ziet gewoon of eraan gevijld is of dat hij zo uit de fabriek gekomen is. Ook als ermee gereden is.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Is dit die cilinder met die rare hoge zuiger?
Yamaha Sheriff 1981
Brambo

Bericht door Brambo »

ja inderdaad
Plaats reactie