Speling as koppelinshuis.

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Als die bus, want dat is het teveel speling heeft, dan kun je hem als het ware naar links en rechts en omhoog en omlaag bewegen. Hij kantelt dan een beetje ten opzichte van de as. Dat levert geen geluid op in mijn ervaring.

Hoe is de rubberdemping in de verbinding van korf en aangedreven tandwiel? Is dat niet wat klappert?
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Radiaal dus :P
Volgens mij slijten die bronzen glijlagers niet zo snel.
Hoe zit het idd met de rubber dingen, die zijn vaak wel helemaal gaar en op, dat kan behoorlijk klapperen denk ik.
Als er radiale speling op de as zit t.o.v. van dat glijlager, dan zou je dat denk ik niet zo snel horen, aangezien de koppeling "tegen" het glijlager wordt aangedrukt door het aandrijven. Of denk ik nou verkeerd

Voor de duidelijkheid, we hebben het dus alles wat bij onderdeel 12 draait?
Afbeelding
peteryam

Bericht door peteryam »

die rubber dingen zijn in orde (zoals ik al eerder schreef). Ik heb nu een nieuwe koperring besteld, die komt volgende week binnen. Ben benieuwd of er dikteverschil zit tussen de oude en de nieuwe. Als het dan niet is opgelost is het denk ik toch de bronzen bus in de korf. Wordt vervolgd.
Plaats reactie