Is er iemand die uitgebreid de verschillen tussen de fs1 blokken uit kan leggen?
Dus verschil tussen membraan en schijf en 4 en 5 bak en andere nuttige verschillen tussen de type blokken/brommers/nummers. (verschil 4 en 5 bak is onlangs uitgebreid uitgelegd met foto's, maar zou handig zijn als het bij elkaar staat.. en de zoekfunctie is een ramp, want dan krijg je het hele topic.. in het ergste geval moet je dus 100 pagina's doorspitten ).
Is er iemand die uitgebreid de verschillen tussen de fs1 blokken uit kan leggen? Dus verschil tussen membraan en schijf en 4 en 5 bak en andere nuttige verschillen tussen de type blokken/brommers/nummers. (verschil 4 en 5 bak is onlangs uitgebreid uitgelegd met foto's, maar zou handig zijn als het bij elkaar staat.. en de zoekfunctie is een ramp, want dan krijg je het hele topic.. in het ergste geval moet je dus 100 pagina's doorspitten ).
Iemand die zijn kennis overzichtelijk wil delen?
meer verschillen zijn er niet echt.
een blok van voor 1970 heeft een boutje minder.
er zijn verschillende tandwiel asjes.
er zijn verschillende koppelingen.
en wat je hier boven hebt genoemd
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;) http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
De ontluchting op FS1 blokjes is een groot gat. De kick- en tussentandwielen horen bij de koppeling. De vorm van de tanden verschilt en is daardoor niet in alle gevallen uitwisselbaar. Peilstokjes van FS1 blokken hebben fijne draad en zijn niet helemaal van rubber. NL FS1's hebben geen pompje maar een echt plaatje over het gat zitten. Vrijstand aanwijzers van later types zijn helemaal kunststof. 2RU carters zijn volgens mij van zachter alu. Vaak zit er een haarscheurtje bij de aftapbout.
De ontsteking van een tweeeru is ook anders werking is wel gelijk maar leverd andere waardes, De spoelen zijn ook groter volgens mij.
Ook zijn er verschillende vliegwielen maar welke bij welk blokje horen , shoot me.
Ook zit bij een 1j5 blokje het gaatje in het carter om de carbarateur los en vast te draaien verder van de cilinder af omdat deze eigenlijk
een lange membraam hadden in kombi met de dunne luchtfilterslang.
De fs1 blokken hadden een bakkeliet schijf bij de 2ru is deze van kunstof.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Is er iemand die uitgebreid de verschillen tussen de fs1 blokken uit kan leggen? Dus verschil tussen membraan en schijf en 4 en 5 bak en andere nuttige verschillen tussen de type blokken/brommers/nummers. (verschil 4 en 5 bak is onlangs uitgebreid uitgelegd met foto's, maar zou handig zijn als het bij elkaar staat.. en de zoekfunctie is een ramp, want dan krijg je het hele topic.. in het ergste geval moet je dus 100 pagina's doorspitten ).
Iemand die zijn kennis overzichtelijk wil delen?
meer verschillen zijn er niet echt. een blok van voor 1970 heeft een boutje minder. er zijn verschillende tandwiel asjes. er zijn verschillende koppelingen. en wat je hier boven hebt genoemd
Maar wàt is nou precies het verschil tussen membraan en schijf dan? Heeft iemand foto's van beide?
een schijfinlaat kan je meer "tunen", is ook kwa toerental onbegrenst
membraaninlaat werkt op onder en overdruk in het carter, moet in principe leiden tot meer koppel en beter oppakken onderin, schijnt ook zuiniger te zijn.
aan het membraan zijn ook wel tuningsmogelijkheden, maar bij zeer hoge toerentallen gaan de klepjes "zweven".
rickdtm schreef:kan een 2ru rechter(met binnenwerk) carter op een 5a3 linker carter?
nee!!! ik heb je NIX.
bij een 2RU carter is het cilinder vlak 0,5mm hoger.
je cilinder zal scheef gaan staan en je zuiger vreten.
yes yes yes NIX ik heb je
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;) http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;