Blokken

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Blokken

Bericht door Jeti »

Hallo,

Is er iemand die uitgebreid de verschillen tussen de fs1 blokken uit kan leggen?
Dus verschil tussen membraan en schijf en 4 en 5 bak en andere nuttige verschillen tussen de type blokken/brommers/nummers. (verschil 4 en 5 bak is onlangs uitgebreid uitgelegd met foto's, maar zou handig zijn als het bij elkaar staat.. en de zoekfunctie is een ramp, want dan krijg je het hele topic.. in het ergste geval moet je dus 100 pagina's doorspitten :P).

Iemand die zijn kennis overzichtelijk wil delen?
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Re: Blokken

Bericht door ginofs1 »

Jeti schreef:Hallo,

Is er iemand die uitgebreid de verschillen tussen de fs1 blokken uit kan leggen?
Dus verschil tussen membraan en schijf en 4 en 5 bak en andere nuttige verschillen tussen de type blokken/brommers/nummers. (verschil 4 en 5 bak is onlangs uitgebreid uitgelegd met foto's, maar zou handig zijn als het bij elkaar staat.. en de zoekfunctie is een ramp, want dan krijg je het hele topic.. in het ergste geval moet je dus 100 pagina's doorspitten :P).

Iemand die zijn kennis overzichtelijk wil delen?


meer verschillen zijn er niet echt.
een blok van voor 1970 heeft een boutje minder.
er zijn verschillende tandwiel asjes.
er zijn verschillende koppelingen.
en wat je hier boven hebt genoemd
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

De ontluchting op FS1 blokjes is een groot gat. De kick- en tussentandwielen horen bij de koppeling. De vorm van de tanden verschilt en is daardoor niet in alle gevallen uitwisselbaar. Peilstokjes van FS1 blokken hebben fijne draad en zijn niet helemaal van rubber. NL FS1's hebben geen pompje maar een echt plaatje over het gat zitten. Vrijstand aanwijzers van later types zijn helemaal kunststof. 2RU carters zijn volgens mij van zachter alu. Vaak zit er een haarscheurtje bij de aftapbout.
Kijk eerst even in de FAQ.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

De ontsteking van een tweeeru is ook anders werking is wel gelijk maar leverd andere waardes, De spoelen zijn ook groter volgens mij.
Ook zijn er verschillende vliegwielen maar welke bij welk blokje horen , shoot me.
Ook zit bij een 1j5 blokje het gaatje in het carter om de carbarateur los en vast te draaien verder van de cilinder af omdat deze eigenlijk
een lange membraam hadden in kombi met de dunne luchtfilterslang.
De fs1 blokken hadden een bakkeliet schijf bij de 2ru is deze van kunstof.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: Blokken

Bericht door Jeti »

ginofs1 schreef:
Jeti schreef:Hallo,

Is er iemand die uitgebreid de verschillen tussen de fs1 blokken uit kan leggen?
Dus verschil tussen membraan en schijf en 4 en 5 bak en andere nuttige verschillen tussen de type blokken/brommers/nummers. (verschil 4 en 5 bak is onlangs uitgebreid uitgelegd met foto's, maar zou handig zijn als het bij elkaar staat.. en de zoekfunctie is een ramp, want dan krijg je het hele topic.. in het ergste geval moet je dus 100 pagina's doorspitten :P).

Iemand die zijn kennis overzichtelijk wil delen?


meer verschillen zijn er niet echt.
een blok van voor 1970 heeft een boutje minder.
er zijn verschillende tandwiel asjes.
er zijn verschillende koppelingen.
en wat je hier boven hebt genoemd


Maar wàt is nou precies het verschil tussen membraan en schijf dan? Heeft iemand foto's van beide?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

De inlaatsoort
Zie de partslists
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

een schijfinlaat kan je meer "tunen", is ook kwa toerental onbegrenst

membraaninlaat werkt op onder en overdruk in het carter, moet in principe leiden tot meer koppel en beter oppakken onderin, schijnt ook zuiniger te zijn.

aan het membraan zijn ook wel tuningsmogelijkheden, maar bij zeer hoge toerentallen gaan de klepjes "zweven".
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

En een membraam heeft wat weerstand.

Jet mag volgende week wel even de werking en verschillen komen kijken. Blokjes zat in Milsbeek.
Kijk eerst even in de FAQ.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

NIX schreef:En een membraam heeft wat weerstand.

Jet mag volgende week wel even de werking en verschillen komen kijken. Blokjes zat in Milsbeek.


oke weer een probleem opgelost :lol:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Kom jij ook maar mee, dan leg ik het jou ook gelijk uit.
Kijk eerst even in de FAQ.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

:lol:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

NIX schreef:En een membraam heeft wat weerstand.

En een roterende inlaat kost vermogen :P
rickdtm

Bericht door rickdtm »

kan een 2ru rechter(met binnenwerk) carter op een 5a3 linker carter?
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ja. Probleemloos. Alle krukassen zijn ook voorbereid op een schijfje.
Kijk eerst even in de FAQ.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

rickdtm schreef:kan een 2ru rechter(met binnenwerk) carter op een 5a3 linker carter?


nee!!! ik heb je NIX.
bij een 2RU carter is het cilinder vlak 0,5mm hoger.
je cilinder zal scheef gaan staan en je zuiger vreten.
yes yes yes NIX ik heb je :lol:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie