oliepomp

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
JAN2341

oliepomp

Bericht door JAN2341 »

Ik heb een Yamaha FS 1 2 ru
Nu lekt er olie onder uit de deksel waarachter de oliepomp zit, ik ben niet erg handig maar heeft er iemand verstand van die oliepomp of eventueel ervaring met hetzelfde probleem?

gr jan
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

oliepomp loskoppelen, en mengsmering zelf mengen in de tank :wink:

(makkelijkste oplossing, heb je ook geen last meer van de olie-pomp)
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Contacteer:

Re: oliepomp

Bericht door Aad »

JAN2341 schreef:Ik heb een Yamaha FS 1 2 ru
Nu lekt er olie onder uit de deksel waarachter de oliepomp zit, ik ben niet erg handig maar heeft er iemand verstand van die oliepomp of eventueel ervaring met hetzelfde probleem?

gr jan

Je bedoeld het kapje waarachter ook je carburateur zit?

Afbeelding

Waar lekt hij precies olie? Maak desnoods even foto's!
Yamaha FS1 3e9 | Yamaha FS1 GS special
JAN2341

Bericht door JAN2341 »

Er komt olie langs de onderzijde van de getoonde cabarateurdeksel. Ik heb al wel een nieuwe pakking besteld maar weet eigenlijk niet goed hoe het allemaal werkt en of ik de pomp moet ontluchten. Ook heb ik een pakking voor de oliepomp besteld. En waar pompt de pomp de olie in gr Jan :wink: :lol:
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Wimmel O »

2tak-oliereservoir afsluiten/klemmen, pomp eraf, montageoppervlak schoonmaken, pakking ertussen, pomp erop en aansluiten, eerste tank benzine na het eraf halen van de oliepomp voor de zekerheid wat mengsmering bijgooien. Heeft de oliepomp het altijd gedaan? Als je het niet zeker weet dan zou ik hem er af laten
robertehendriks

Re: oliepomp

Bericht door robertehendriks »

JAN2341 schreef:Ik heb een Yamaha FS 1 2 ru

gr jan

Zoek eerst uit wat voor olie het is, 2 tact of versnellingsbak olie.
pakking tussen oliepomp en motorblok kan versnellingsbak olie lekken.

Oliepeil dus ook even controleren.
robertehendriks

Bericht door robertehendriks »

Wimmel O schreef:2tak-oliereservoir afsluiten/klemmen, pomp eraf, montageoppervlak schoonmaken, pakking ertussen, pomp erop en aansluiten, eerste tank benzine na het eraf halen van de oliepomp voor de zekerheid wat mengsmering bijgooien. Heeft de oliepomp het altijd gedaan? Als je het niet zeker weet dan zou ik hem er af laten

Als het om blok / pomp pakking gaat hoef je de leidingen niet af te klemmen, enige olie wat gaat stromen is versnellingsbak olie.(scheelt ontluchten :wink: )
Plaats reactie