Ik heb een Yamaha FS 1 2 ru
Nu lekt er olie onder uit de deksel waarachter de oliepomp zit, ik ben niet erg handig maar heeft er iemand verstand van die oliepomp of eventueel ervaring met hetzelfde probleem?
gr jan
oliepomp
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
- Aad
- 1500km gereden
- Contacteer:
Re: oliepomp
JAN2341 schreef:Ik heb een Yamaha FS 1 2 ru
Nu lekt er olie onder uit de deksel waarachter de oliepomp zit, ik ben niet erg handig maar heeft er iemand verstand van die oliepomp of eventueel ervaring met hetzelfde probleem?
gr jan
Je bedoeld het kapje waarachter ook je carburateur zit?

Waar lekt hij precies olie? Maak desnoods even foto's!
Yamaha FS1 3e9 | Yamaha FS1 GS special
-
- 1000km gereden
2tak-oliereservoir afsluiten/klemmen, pomp eraf, montageoppervlak schoonmaken, pakking ertussen, pomp erop en aansluiten, eerste tank benzine na het eraf halen van de oliepomp voor de zekerheid wat mengsmering bijgooien. Heeft de oliepomp het altijd gedaan? Als je het niet zeker weet dan zou ik hem er af laten
Re: oliepomp
JAN2341 schreef:Ik heb een Yamaha FS 1 2 ru
gr jan
Zoek eerst uit wat voor olie het is, 2 tact of versnellingsbak olie.
pakking tussen oliepomp en motorblok kan versnellingsbak olie lekken.
Oliepeil dus ook even controleren.
Wimmel O schreef:2tak-oliereservoir afsluiten/klemmen, pomp eraf, montageoppervlak schoonmaken, pakking ertussen, pomp erop en aansluiten, eerste tank benzine na het eraf halen van de oliepomp voor de zekerheid wat mengsmering bijgooien. Heeft de oliepomp het altijd gedaan? Als je het niet zeker weet dan zou ik hem er af laten
Als het om blok / pomp pakking gaat hoef je de leidingen niet af te klemmen, enige olie wat gaat stromen is versnellingsbak olie.(scheelt ontluchten