Athena cilinders

Alles over de techniek en sleutelen
zoef59
50km gereden
50km gereden

Athena cilinders

Bericht door zoef59 »

Beste mensen even een vraag

Ik sta/stond op het punt om een Athena alum.nikasil cilinder aan te schaffen maar nu hoor ik dat ze niet goed zijn, iets met de uitlaatpoort?? zijn er mensen die ervaring hebben met deze cilinder.

Hier de link naar de cilinder die ik bedoel, graag jullie mening.

http://home.concepts-ict.nl/~mimportajh ... ieuws.html
Phil M
500km gereden
500km gereden

Bericht door Phil M »

ik dacht ooit iets gehoord te hebben over dat een immi uitlaat wartel niet pasten om dat dat grove draad is, en een athena fijne draad is. Volgens mij past er wel een originele uitlaat wartel op maar dat weet ik niet zeker.
ik dacht dat dit het was zo niet hoor ik het wel.
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Alu is zachter dan gietstaal. Met een imi uitlaat met te wijde wartel draai de wartel zo over de schroefdraad heen of scheef. Of als een uitlaat een scheve flens heeft draai je door het lekken gauw te strak en na een paar keer dol.

Check dus de flens en de wartel van je pijp. Ik heb vaak wartels vervangen en flenzen opnieuw erop moeten zetten. Vooral de eerste series hoge pijpen waren hier berucht om. Geen idee of ze nog zo beroerd passen.
Kijk eerst even in de FAQ.
Phil M
500km gereden
500km gereden

Bericht door Phil M »

ik rijd met hoge pijp maar dat past wel redelijk goed
1j5
500km gereden
500km gereden

Bericht door 1j5 »

Inderdaad ,je uitlaat wartel eerst goed schoonmaken

Heb er 2

1 met een jaren 80 imi uitlaat en een imi hoge en er geen probleem mee

loopt zeer mooi
zoef59
50km gereden
50km gereden

Bericht door zoef59 »

Heb de Athena cilinder binnen en gemonteerd, ook gelijk een volle krukas ingezet, moet zeggen dat het goed klinkt en mooi loopt, ik heb nog een vraag aan jullie, het houd bij 75km op rechtop of plat maakt niet uit, het is net of je tegen een muur aan zit waar hij niet over heen kan, ontsteking afgesteld op 1,8mm vbdp, wat kan ik hier nog aan doen?
Zou een HPI ontsteking een verbetering zijn?

Groeten Roelof
Higherking
500km gereden
500km gereden

Bericht door Higherking »

zoef59 schreef:Heb de Athena cilinder binnen en gemonteerd, ook gelijk een volle krukas ingezet, moet zeggen dat het goed klinkt en mooi loopt, ik heb nog een vraag aan jullie, het houd bij 75km op rechtop of plat maakt niet uit, het is net of je tegen een muur aan zit waar hij niet over heen kan, ontsteking afgesteld op 1,8mm vbdp, wat kan ik hier nog aan doen?
Zou een HPI ontsteking een verbetering zijn?

Groeten Roelof

Wat van uitlaat rij je? standaard pijp? homoet helpt een hoop,

ik had het eerst ook met me eerste athena, uitlaatpoort vergroten helpt veel, en hpi zou ik niet doen, maar die onsteking Van GINO"S tuning nooid meet puntjes stellen, en geen last van vliegende punten.
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Welke uitlaat zit eronder en met welke vertanding rij je?
zoef59
50km gereden
50km gereden

Bericht door zoef59 »

Dank voor de snelle reactie's

Snelle uitlaat met schuine achterkant, 16mm carb. met membraanplaat, tandjes 14/44.
Op de cil. zit een 2RU kop netjes opmaat gemaakt en afgedraaid.
Ik lees hier veel over de HPI ontsteking, sommigen voor en tegen, wat zijn de voors en tegens eigenlijk.

Gr Roelof
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Wimmel O »

ik weet niet wat het doel van de brommer is maar de grootste nadelen van een hpi zijn dat je verlichting amper meer werkt en dat ie vrij duur is. Grote voordelen zijn echter dat je nooit geen puntjes meer hoeft te stellen en meer dan 10.000 toeren kunt draaien. Als je echt een racer hebt en het geld er voor over hebt dan zou ik voor de Hpi gaan, is het een brommer die je doordeweeks gebruikt maar waar je wel met wat meer vermogen wil rijden dan heb je voor iets meer dan de helft van de prijs van een Hpi ook een zeer goede onsteking met CDI van forumlid Gino :wink:
Higherking
500km gereden
500km gereden

Bericht door Higherking »

Wimmel O schreef:ik weet niet wat het doel van de brommer is maar de grootste nadelen van een hpi zijn dat je verlichting amper meer werkt en dat ie vrij duur is. Grote voordelen zijn echter dat je nooit geen puntjes meer hoeft te stellen en meer dan 10.000 toeren kunt draaien. Als je echt een racer hebt en het geld er voor over hebt dan zou ik voor de Hpi gaan, is het een brommer die je doordeweeks gebruikt maar waar je wel met wat meer vermogen wil rijden dan heb je voor iets meer dan de helft van de prijs van een Hpi ook een zeer goede onsteking met CDI van forumlid Gino :wink:

helemaal mee eens, ik heb zelf het zelfde principe als de gino ontsteking, werkt perfect in combinatie met athena.
zoef59
50km gereden
50km gereden

Bericht door zoef59 »

Ik heb geen racer maar wil deze zomer wel graag mee kunnen komen met de Zundappjes en Kreidlers van de club en dat is nu niet het geval.

Ik heb een kennis die is expert in het wikkelen van spoelen, zou het mogelijk zijn zo'n lichtspoel van een HPI opnieuw te wikkelen om er meer vermogen uit te halen of zit het probleem ergens anders.

Gr Roelof
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Als je athena niet harder dan 75 wil dan is er wat anders aan de hand. Hij moet met jouw setup zeker de 80 halen. Van een HPI gaat ie niet harder op top, de gasreactie wordt alleen feller. Gaan je spoelers met de gebruikte zuiger wel helemaal open? Heb je hem een beetje normaal ingereden? Is de einddemper wel goed open?

Wat voor sproeier gebruik je?
zoef59
50km gereden
50km gereden

Bericht door zoef59 »

Heb er nog maar een paar km mee gereden, misschien eerst maar eens goed inrijden.
Sproeier is 160 kort, lijkt goed aan de bougie te zien, ook niet meer toeren met chocke.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

rijd die maar eerst es enkele honderden km's in zonder volgas, dan heb je een heel andere cilinder ;)

Afbeelding
when men were men, and helmets were for divers
Plaats reactie