Athena cilinders
- zoef59
- 50km gereden
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 28 jul 2009, 15:09
- Locatie: Exloo
Athena cilinders
Beste mensen even een vraag
Ik sta/stond op het punt om een Athena alum.nikasil cilinder aan te schaffen maar nu hoor ik dat ze niet goed zijn, iets met de uitlaatpoort?? zijn er mensen die ervaring hebben met deze cilinder.
Hier de link naar de cilinder die ik bedoel, graag jullie mening.
http://home.concepts-ict.nl/~mimportajh ... ieuws.html
Ik sta/stond op het punt om een Athena alum.nikasil cilinder aan te schaffen maar nu hoor ik dat ze niet goed zijn, iets met de uitlaatpoort?? zijn er mensen die ervaring hebben met deze cilinder.
Hier de link naar de cilinder die ik bedoel, graag jullie mening.
http://home.concepts-ict.nl/~mimportajh ... ieuws.html
- Phil M
- 500km gereden
- Berichten: 574
- Lid geworden op: 09 mar 2009, 11:06
- Locatie: Rockanje
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Alu is zachter dan gietstaal. Met een imi uitlaat met te wijde wartel draai de wartel zo over de schroefdraad heen of scheef. Of als een uitlaat een scheve flens heeft draai je door het lekken gauw te strak en na een paar keer dol.
Check dus de flens en de wartel van je pijp. Ik heb vaak wartels vervangen en flenzen opnieuw erop moeten zetten. Vooral de eerste series hoge pijpen waren hier berucht om. Geen idee of ze nog zo beroerd passen.
Check dus de flens en de wartel van je pijp. Ik heb vaak wartels vervangen en flenzen opnieuw erop moeten zetten. Vooral de eerste series hoge pijpen waren hier berucht om. Geen idee of ze nog zo beroerd passen.
Kijk eerst even in de FAQ.
- zoef59
- 50km gereden
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 28 jul 2009, 15:09
- Locatie: Exloo
Heb de Athena cilinder binnen en gemonteerd, ook gelijk een volle krukas ingezet, moet zeggen dat het goed klinkt en mooi loopt, ik heb nog een vraag aan jullie, het houd bij 75km op rechtop of plat maakt niet uit, het is net of je tegen een muur aan zit waar hij niet over heen kan, ontsteking afgesteld op 1,8mm vbdp, wat kan ik hier nog aan doen?
Zou een HPI ontsteking een verbetering zijn?
Groeten Roelof
Zou een HPI ontsteking een verbetering zijn?
Groeten Roelof
- Higherking
- 500km gereden
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:28
- Locatie: Beverwijk
zoef59 schreef:Heb de Athena cilinder binnen en gemonteerd, ook gelijk een volle krukas ingezet, moet zeggen dat het goed klinkt en mooi loopt, ik heb nog een vraag aan jullie, het houd bij 75km op rechtop of plat maakt niet uit, het is net of je tegen een muur aan zit waar hij niet over heen kan, ontsteking afgesteld op 1,8mm vbdp, wat kan ik hier nog aan doen?
Zou een HPI ontsteking een verbetering zijn?
Groeten Roelof
Wat van uitlaat rij je? standaard pijp? homoet helpt een hoop,
ik had het eerst ook met me eerste athena, uitlaatpoort vergroten helpt veel, en hpi zou ik niet doen, maar die onsteking Van GINO"S tuning nooid meet puntjes stellen, en geen last van vliegende punten.
- zoef59
- 50km gereden
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 28 jul 2009, 15:09
- Locatie: Exloo
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1072
- Lid geworden op: 14 mar 2009, 17:15
- Locatie: Kerkdriel
ik weet niet wat het doel van de brommer is maar de grootste nadelen van een hpi zijn dat je verlichting amper meer werkt en dat ie vrij duur is. Grote voordelen zijn echter dat je nooit geen puntjes meer hoeft te stellen en meer dan 10.000 toeren kunt draaien. Als je echt een racer hebt en het geld er voor over hebt dan zou ik voor de Hpi gaan, is het een brommer die je doordeweeks gebruikt maar waar je wel met wat meer vermogen wil rijden dan heb je voor iets meer dan de helft van de prijs van een Hpi ook een zeer goede onsteking met CDI van forumlid Gino 

- Higherking
- 500km gereden
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:28
- Locatie: Beverwijk
Wimmel O schreef:ik weet niet wat het doel van de brommer is maar de grootste nadelen van een hpi zijn dat je verlichting amper meer werkt en dat ie vrij duur is. Grote voordelen zijn echter dat je nooit geen puntjes meer hoeft te stellen en meer dan 10.000 toeren kunt draaien. Als je echt een racer hebt en het geld er voor over hebt dan zou ik voor de Hpi gaan, is het een brommer die je doordeweeks gebruikt maar waar je wel met wat meer vermogen wil rijden dan heb je voor iets meer dan de helft van de prijs van een Hpi ook een zeer goede onsteking met CDI van forumlid Gino
helemaal mee eens, ik heb zelf het zelfde principe als de gino ontsteking, werkt perfect in combinatie met athena.
- zoef59
- 50km gereden
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 28 jul 2009, 15:09
- Locatie: Exloo
Ik heb geen racer maar wil deze zomer wel graag mee kunnen komen met de Zundappjes en Kreidlers van de club en dat is nu niet het geval.
Ik heb een kennis die is expert in het wikkelen van spoelen, zou het mogelijk zijn zo'n lichtspoel van een HPI opnieuw te wikkelen om er meer vermogen uit te halen of zit het probleem ergens anders.
Gr Roelof
Ik heb een kennis die is expert in het wikkelen van spoelen, zou het mogelijk zijn zo'n lichtspoel van een HPI opnieuw te wikkelen om er meer vermogen uit te halen of zit het probleem ergens anders.
Gr Roelof
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Als je athena niet harder dan 75 wil dan is er wat anders aan de hand. Hij moet met jouw setup zeker de 80 halen. Van een HPI gaat ie niet harder op top, de gasreactie wordt alleen feller. Gaan je spoelers met de gebruikte zuiger wel helemaal open? Heb je hem een beetje normaal ingereden? Is de einddemper wel goed open?
Wat voor sproeier gebruik je?
Wat voor sproeier gebruik je?
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer: