De bougie is koffie bruin (middelste deel en een deel van de elektrode)en wordt naar de zijkanten toe donkerder.
De opstaande rand is vettig. Nou heb ik ook al eens eerder gelezen dat een bougie laagtoerig vettig kan uitslaan. Zeker als deze een te hoge warmtegraad heeft.
Is dat zo en houdt deze dan ook in?
Kijk eens of je wel de juiste gasnaald/gasschuif/sproeihouder in de carburateur heb zitten.
Heb een keer iemand geholpen met een fs1 die wou na 10x trappen pas starten en liep beroerd.
Ik eerst naar de onsteking gekeken en afgesteld toen naar de carburateur.
Daar zat een verkeerde combinatie in van sproeier houder en gasnaald.
Ook zat er een te lange gasschuif in.
De juiste onderdelen er in gezet en starten in 1 trap.
De brommer loopt nu zo als het hoort.
Laatst gewijzigd door marco op 18 jan 2010, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
marco schreef:Kijk eens of je wel de juiste gasnaald/gasschuif/sproeihouder in de carburateur heb zitten.
Heb een keer iemand geholpen met een fs1 die wou na 10x trappen pas starten en liep beroerd. Ik eerst naar de onsteking gekeken en afgesteld toen naar de carburateur. Daar zat een verkeerde combinatie in van sproeier houder en gasnaald. Ook zat er een te lange gasschuif in. De juiste onderdelen er in gezet en starten in 1 trap. De brommer liep nu zo als het hoort.
70cc Metrakit erop , joekel van een compressie en lopen als een jekko .
In zijn 3 nog een weellie te maken.
Trekt zelfs nog in zijn 5 nog door.
Weet niet wat me overkomt.
Wss toch een verkeerde 60 cc cilinder.