inhouden

Alles over de techniek en sleutelen
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

mpro09 schreef:bougie? weet je wel niet hoe koud het is? :lol:

Welke zou jij nemen?
1978 chroom 60 cc
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ik zou eerst is naar de kleur kijken
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

De bougie is koffie bruin (middelste deel en een deel van de elektrode)en wordt naar de zijkanten toe donkerder.
De opstaande rand is vettig. Nou heb ik ook al eens eerder gelezen dat een bougie laagtoerig vettig kan uitslaan. Zeker als deze een te hoge warmtegraad heeft.
Is dat zo en houdt deze dan ook in?
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Kijk eens of je wel de juiste gasnaald/gasschuif/sproeihouder in de carburateur heb zitten.

Heb een keer iemand geholpen met een fs1 die wou na 10x trappen pas starten en liep beroerd.
Ik eerst naar de onsteking gekeken en afgesteld toen naar de carburateur.
Daar zat een verkeerde combinatie in van sproeier houder en gasnaald.
Ook zat er een te lange gasschuif in.
De juiste onderdelen er in gezet en starten in 1 trap.
De brommer loopt nu zo als het hoort.
Laatst gewijzigd door marco op 18 jan 2010, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha Sheriff 1981
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

marco schreef:Kijk eens of je wel de juiste gasnaald/gasschuif/sproeihouder in de carburateur heb zitten.

Heb een keer iemand geholpen met een fs1 die wou na 10x trappen pas starten en liep beroerd.
Ik eerst naar de onsteking gekeken en afgesteld toen naar de carburateur.
Daar zat een verkeerde combinatie in van sproeier houder en gasnaald.
Ook zat er een te lange gasschuif in.
De juiste onderdelen er in gezet en starten in 1 trap.
De brommer liep nu zo als het hoort.


Goede tip.
Ik ga checken. :wink:
1978 chroom 60 cc
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Ben eruit

70cc Metrakit erop , joekel van een compressie en lopen als een jekko :D :D :D .
In zijn 3 nog een weellie te maken.
Trekt zelfs nog in zijn 5 nog door.
Weet niet wat me overkomt.
Wss toch een verkeerde 60 cc cilinder.

Bedankt voor alle tips :wink:
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

70cc metrakit, zal wel voor een RD/DT zijn dan?
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Tombo schreef:70cc metrakit, zal wel voor een RD/DT zijn dan?


Goed opgemerkt Tombo!

Is een DT50MX

Stond ook al eerder in dit topic :wink:
1978 chroom 60 cc
Plaats reactie