The big small question topic, part 5
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
voor alle cilinders.
meer trek kracht.
meer trek kracht.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
[quote="Yamaha rd50m"]meer slijt op de zuiger ook zekers?[/quote]
je bedoelt dat je zuiger sneller slijt.
bij elke tuning verkort je je levens duur.
maar met zo een vaart gaat dat niet.
je brom krijgt het meest te voor duren als je lange stukken vol gas rijd.
ik rij normaal met lange stukken nooit sneller dan 85.
en zo af en toe trek ik hem door naar zijn top.
en dan gelijk smoren en weer rustiger aan doen.
als ik volgas blijf rijden haalt hij de 30 minuten niet denk ik
je bedoelt dat je zuiger sneller slijt.
bij elke tuning verkort je je levens duur.
maar met zo een vaart gaat dat niet.
je brom krijgt het meest te voor duren als je lange stukken vol gas rijd.
ik rij normaal met lange stukken nooit sneller dan 85.
en zo af en toe trek ik hem door naar zijn top.
en dan gelijk smoren en weer rustiger aan doen.
als ik volgas blijf rijden haalt hij de 30 minuten niet denk ik
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
dan is afvlakken dus juist positief?
want meer trekkracht betekend dat je minder toeren hoeft te draaien voor een beetje fijn gedrag
ik zal kijken of m'n cillinder al beter rijd binnenkort.
ik zal altijd 50cc F5B blijven rijden, dus als ik kopje (laat) afvlak(ken
) kan ik die gewoon altijd blijven gebruiken?
heb nu k-star, dus als het gebeurt moet het wel goed gebeuren
want meer trekkracht betekend dat je minder toeren hoeft te draaien voor een beetje fijn gedrag

ik zal kijken of m'n cillinder al beter rijd binnenkort.
ik zal altijd 50cc F5B blijven rijden, dus als ik kopje (laat) afvlak(ken

heb nu k-star, dus als het gebeurt moet het wel goed gebeuren

- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Meestal ben je al blij dat je gen gat in de powerband hebt zitten die overschakelen naar 4 bemoeilijkt en je met wind tegen niet achtreruit waait.
Een F5B heeft bottompower zat en is geen toerenmaker. zwaarder vertanden dan 14/44 heeft geen zin.
Door de lage uitlaatpoort heb je al behoorlijk wat compressie. Kijk uit dat je niet teveel compressie krijgt. je hebt zo en gat in je zuiger.
Een F5B heeft bottompower zat en is geen toerenmaker. zwaarder vertanden dan 14/44 heeft geen zin.
Door de lage uitlaatpoort heb je al behoorlijk wat compressie. Kijk uit dat je niet teveel compressie krijgt. je hebt zo en gat in je zuiger.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
het gaat er niet alleen om hem te vlakken maar je moet je verbranding ruimte een andere model geven.
zo dat de verbranding snelheid korter word .
maar ja nu maar stoppen anders komt er direct rook uit jullie oortjes
zo dat de verbranding snelheid korter word .
maar ja nu maar stoppen anders komt er direct rook uit jullie oortjes
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5445
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
Al een aantal uurtjes ben ik bezig om de blauwe 1J5 te starten
met de choke is de start goed, maar loopt onregelmatig stationair
set up is ori F5B met 16 mikuni carb en 150 sproeier kort en 16 spruitstuk
haal ik de choke eraf schiet die omhoog in de toeren en slaat af
neem ik een andere sproeier, 140 kort, 125 lang, 140 lang, 170 kort, 190 kort
verandert er niks in de problematiek
al 3 verschillende carburateurs geprobeerd, maar geen resultaat
ook al compleet een andere ontsteking er op geplaatst (1.8 mm voorontsteking)
ook dit mag helaas geen resultaat hebben
....wie heeft tips? want ik zie het even niet meer
met de choke is de start goed, maar loopt onregelmatig stationair
set up is ori F5B met 16 mikuni carb en 150 sproeier kort en 16 spruitstuk
haal ik de choke eraf schiet die omhoog in de toeren en slaat af
neem ik een andere sproeier, 140 kort, 125 lang, 140 lang, 170 kort, 190 kort
verandert er niks in de problematiek
al 3 verschillende carburateurs geprobeerd, maar geen resultaat
ook al compleet een andere ontsteking er op geplaatst (1.8 mm voorontsteking)
ook dit mag helaas geen resultaat hebben
....wie heeft tips? want ik zie het even niet meer
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.