The big small question topic, part 5

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

voor alle cilinders.
meer trek kracht.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

meer slijt op de zuiger ook zekers?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

[quote="Yamaha rd50m"]meer slijt op de zuiger ook zekers?[/quote]

je bedoelt dat je zuiger sneller slijt.
bij elke tuning verkort je je levens duur.
maar met zo een vaart gaat dat niet.

je brom krijgt het meest te voor duren als je lange stukken vol gas rijd.

ik rij normaal met lange stukken nooit sneller dan 85.
en zo af en toe trek ik hem door naar zijn top.
en dan gelijk smoren en weer rustiger aan doen.
als ik volgas blijf rijden haalt hij de 30 minuten niet denk ik
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18362
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Dat is wel jammer bij een FS1, de koeling is echt ruk :(
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

misschien nog wel de moeite dan.
dan kan ik ook iets anders vertanden zoda tik niet aan zoveel toeren zit te rijden...
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

dan is afvlakken dus juist positief?
want meer trekkracht betekend dat je minder toeren hoeft te draaien voor een beetje fijn gedrag :wink:
ik zal kijken of m'n cillinder al beter rijd binnenkort.
ik zal altijd 50cc F5B blijven rijden, dus als ik kopje (laat) afvlak(ken :P ) kan ik die gewoon altijd blijven gebruiken?
heb nu k-star, dus als het gebeurt moet het wel goed gebeuren :wink:
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10825
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Meestal ben je al blij dat je gen gat in de powerband hebt zitten die overschakelen naar 4 bemoeilijkt en je met wind tegen niet achtreruit waait.

Een F5B heeft bottompower zat en is geen toerenmaker. zwaarder vertanden dan 14/44 heeft geen zin.

Door de lage uitlaatpoort heb je al behoorlijk wat compressie. Kijk uit dat je niet teveel compressie krijgt. je hebt zo en gat in je zuiger.
Kijk eerst even in de FAQ.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

oh ja logisch idd dat een f5b meer kans heeft op detoneren dan een fs1.
want door die lagere uitlaatpoort heb je natuurlijk meer tijd om compressie op te bouwen :wink: het is het een of het ander...
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

het gaat er niet alleen om hem te vlakken maar je moet je verbranding ruimte een andere model geven.
zo dat de verbranding snelheid korter word .
maar ja nu maar stoppen anders komt er direct rook uit jullie oortjes
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

haha idd.

nou ja als ik wil laten afvlakken heb je pm :wink:
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5445
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

Al een aantal uurtjes ben ik bezig om de blauwe 1J5 te starten
met de choke is de start goed, maar loopt onregelmatig stationair
set up is ori F5B met 16 mikuni carb en 150 sproeier kort en 16 spruitstuk
haal ik de choke eraf schiet die omhoog in de toeren en slaat af

neem ik een andere sproeier, 140 kort, 125 lang, 140 lang, 170 kort, 190 kort
verandert er niks in de problematiek
al 3 verschillende carburateurs geprobeerd, maar geen resultaat
ook al compleet een andere ontsteking er op geplaatst (1.8 mm voorontsteking)
ook dit mag helaas geen resultaat hebben

....wie heeft tips? want ik zie het even niet meer
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Wouter 1990

Bericht door Wouter 1990 »

geen valse lucht?
Gebruikersavatar
1j5
500km gereden
500km gereden
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 mar 2007, 07:37
Locatie: sebaldeburen

Bericht door 1j5 »

heb je al met de lucht schroef gespeeld :?:
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10825
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Klinkt als valse lucht. Linkerkeerring nog goed? Spruitstuk aangedraaid? Spruitstukpakking nog goed?
Kijk eerst even in de FAQ.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5445
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

Valse lucht zou dan alleen maar mogelijk moeten zijn via de keerring
maar die heb ik vervangen voor een andere na de blokrevisie.....
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Gesloten