hooguit ja.
blok is na lange stilstand zon 20 graden, dus zou je uit komen op zon 50graden, pompje is altijd prima met de hand vast te houden na tijdje flink rijden (afhankelijk van hoeveelheid eelt ofc

) dus denk dat dat wel de max is ja.
anderzeids de olie IN je blok merk je het verschil wel aanzienlijk, nu maakt dat meer contact met het blok en is bedoeld te koelen, maar de hoeveelheid in je pompje is erg weinig dus kost weinig tijd om op te warmen, verblijft een halve seconde tot seconde in je pompje (kijk maar naar de plunjer ) en is omhuld door aluminium wat zon 50graden zal zijn (aluminium is master als het gaat om warmte geleiding) dus of het zoveel verschil maakt aan omstandigheden tov je carter is niet gezegd.
maar anderzeids: de olie die IN de pomp gaat komt uit een koele leiding, en dààr gaat het om. wat er in die pomp gebeurt maakt niet uit, de hoeveelheid is dan toch al afgemeten.
ik zou het eerder gooien op wat tombo zei roetdeeltjes of andere zut uit je uitlaat die door hoge temperatuur vrij komt (wel es een 2t pijpje op zijn kant gezet die te rijk gesmeerd is geweest?... ) of iets dat als de motor te heet is de zuiger veren niet zo heel ideaal meer passen waardoor er meuk in de uitlaat verdwijnt alvorens te verbranden oid
echte oplossing heb ik niet
