Riemer schreef:de mogelijkheid: altijd een enorme hoop, staat er niet tussen
want inderdaad, sommigen rookten meer dan alle mensen samen van een sigarenrook meeting.

dit is wat ik bedacht,
toen ik merkte dat m'n buurman bij de stop ook niet rookte, vroeg ik hem welke olie deze gebruikte,
"goh, geen idee man" was het antwoord..
bij mezelf denkende dat een lazy pompbediende wel een heel goed hart moest hebben om TTS in zijn mengpomp te kappen,
vermoedde ik dus dat het ergens ander te zoeken moest zijn..
duidelijk was dat er veel toeren gedaan worden en minder koeling is bij zo'n helling..
toen ik vanmiddag in een inox tank een bende gaten moest boren en met boorolie bezigwas viel plots m'n frank (lees: brak m'n klomp)
doe je die boorolie op hete plaat, dan zie je die dun worden en zich razendsnel, verbredend over de plaat kruipen, koud is dat dikke pap,
nu heb ik uit m'n spruitstuk het smeerpijpje verwijderd en meng in de tank, de 'tweetakttanker' (kan verdekke ni op z'n naam komen) gebruikte dus ook geen autolube..
kon dus niet anders dan besluiten dan dat door het opwarmen van het blok (en daarmee ook de oliepomp) en de dunner wordende olie met een groter debiet doorkomt!
volgend besluit was dus dat het warmtegedrag van je olie bij een fs1 dus belangrijker is dan bij een tankgemengde, of externe pomp-blok
stel dat je olie dik blijft op hogere temperatuur, dan zal de smering niet verhogen.. wordt ze zeer dun krijg je wel n pak smering bij!!
dacht dak't idee ma zou laten weten hé