zuigerveren

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

zuigerveren

Bericht door nieknatuurlijk »

ik heb nu nieuwe zuigerveren op een cilinder gezet, kop weer in elkaar gezet enz.

nu heeft het blok "start problemen" ik moet nu heel vaak kicken voor ie een keer probeert aan te gaan.

komt dit omdat de zuigerveren nog moeten worden ingereden? of is er iets anders mis?

(het is niet mogelijk om choke te gebruiken)
Giel_fs1
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Giel_fs1 »

toevallig van je tomos die je hier ook op het forum hebt staan?
heb je de zuiger niet verkeerd om? de gaten in de zuiger moeten aan de bovenkant. (de zuigerveer slotjes komen als het goed is aan de onderkant)
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

euh de onderkant? de slotjes zitten bij mijn weten tussen de topspoeler en de zijspoelers..

met nieuwe zuigerveren zuigt ie bij het inrijden minder goed aan en heb je minder mengsel, zeker bij een koude start. De choke herstellen lijkt geen slecht idee. Om te proberen kan je even je hand voor de carb houden, wat gas geven en kijken of ie dan beter start, als dat niet is moet je de rest even overlopen..
when men were men, and helmets were for divers
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

dat zit allemaal goed hoor :wink:

maar mijn vraag was of ze ingereden moeten worden...
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Ja. En eigenlijk zou je even met een 3-poot wat hoongroeven moeten aanbrengen omdat proces in een paar 100 km te kunnen laten gebeuren.
Kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie