Aantal cilinders

Alles over de techniek en sleutelen
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

joscabrio schreef:
Triforce schreef:met die moet je al helemaal mee oppassen wegens een hele dunne wand die je maar hebt, hier een linkje http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... oductId=90 (dit is een fs1 cilinder)

Dit is dus echt de grootste k*t cilinder die ik heb 4 km rijden 5x stoppen door een warmloper.
de bijgeleverde zuiger gaat er veel te strak in.
trouwens Jmpb ben ik wel op terug gekomen over het algemeen leveren ze goed matriaal maar bij de laatste zendingen zat toch echt rommel.
mail je ze er over hoor je niks van ze, erg jammer was best tevreden over jmpb.

Aan de kwaliteit kan JMPB niet veel doen, komt allemaal uit dezelfde chinese fabriek.
geo

Bericht door geo »

Tombo schreef:
joscabrio schreef:
Triforce schreef:met die moet je al helemaal mee oppassen wegens een hele dunne wand die je maar hebt, hier een linkje http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... oductId=90 (dit is een fs1 cilinder)

Dit is dus echt de grootste k*t cilinder die ik heb 4 km rijden 5x stoppen door een warmloper.
trouwens Jmpb ben ik wel op terug gekomen over het algemeen leveren ze goed matriaal maar bij de laatste zendingen zat toch echt rommel.

Aan de kwaliteit kan JMPB niet veel doen, komt allemaal uit dezelfde chinese fabriek.

alle vooruit, en als hij van Almere komt dan hebben de Chinesen er opeens niets meer mee te maken. :twisted:
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Ik ben ook best tevreden over Almere ! Hebben me toch best goed geholpen.
Jmpb trouwens ook!
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

geo schreef:
Tombo schreef:
joscabrio schreef:

alle vooruit, en als hij van Almere komt dan hebben de Chinesen er opeens niets meer mee te maken. :twisted:

Jawel, maar almere durft er ook nog eens veel te veel geld voor te vragen, voor dezelfde kwaliteit :lol:
geo

Bericht door geo »

Tombo schreef:
geo schreef:
Tombo schreef:
joscabrio schreef:

Jawel, maar almere durft er ook nog eens veel te veel geld voor te vragen, voor dezelfde kwaliteit :lol:

wist je dat almere voor sommige items goedkoper is dan ympb en de aller geliefde john. :lol:
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Wimmel O »

almere licht bij sommige dingen gewoon op, die 70cc die ze hebben bijvoorbeeld
Frederik
250km gereden
250km gereden

Bericht door Frederik »

geo schreef:
Tombo schreef:
geo schreef:
Tombo schreef:
joscabrio schreef:

wist je dat almere voor sommige items goedkoper is dan ympb en de aller geliefde john. :lol:

das inderdaad waar, en de verzending naar Belgie is voor kleine prullekes veele gedkoper
alleen de laatste keer dat ik er iets bestelde, kreeg ik gebruikte rommel die ik eerst nog in vorm moest slagen eer het paste, en dat terwijl ik nieuwe onderdelen verwachtte
PD
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door PD »

zuiger veren van die standaard zuigers zijn niet eens mooi rond..

als je de cilinder netjes afwerkt en er een prox zuiger ofzo in doet gaat het wel goed
Brambo

Bericht door Brambo »

zo wat een lap tekst zeg

nu heb ik een vraag
ik heb een 3E9 uit 77/78 en hij is eindelijk klaar 21-10 de keuring.
nu is het zo dat ik hem wat harder en krachtiger wil laten lopen.
er zit op dit moment een 3E8 cilinder op (mij niet bekend)met een 10mm carb. en een bos 28mm uitlaat.
tandwiel verhouding weet ik niet (heb ik niet op gelet).
hij zakt in in de 4 de versneliing (blijft niet op toeren)
heeft iemand suggesties om dit beter te maken?
ik hoef niet persé heel hard maar 80km met veel kracht onderin is wel prettig, ook lekker als je wind tegen hebt (hoef je niet terug te schakelen).
de 16 mmm carb heb ik al incl spruitstuk
je begrijpt dat nu alle verhalen op dit topic ik de weg een beetje kwijt ben.
en ik hoef gelukkig niet echt te besparen op originle spullen. wie o wie weet het antwoord
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Wimmel O »

Brambo schreef:zo wat een lap tekst zeg

nu heb ik een vraag
ik heb een 3E9 uit 77/78 en hij is eindelijk klaar 21-10 de keuring.
nu is het zo dat ik hem wat harder en krachtiger wil laten lopen.
er zit op dit moment een 3E8 cilinder op (mij niet bekend)met een 10mm carb. en een bos 28mm uitlaat.
tandwiel verhouding weet ik niet (heb ik niet op gelet).
hij zakt in in de 4 de versneliing (blijft niet op toeren)
heeft iemand suggesties om dit beter te maken?
ik hoef niet persé heel hard maar 80km met veel kracht onderin is wel prettig, ook lekker als je wind tegen hebt (hoef je niet terug te schakelen).
de 16 mmm carb heb ik al incl spruitstuk
je begrijpt dat nu alle verhalen op dit topic ik de weg een beetje kwijt ben.
en ik hoef gelukkig niet echt te besparen op originle spullen. wie o wie weet het antwoord

Een aantal mensen hebben hier een 60cc F5B cilinder, 80 rijden en veel kracht onderin gaat met zo'n cilinder wel lukken. En zo'n bos-uilaat met die bus erin op de plek waar je je bocht in schuift is geloof ik gewoon 32mm. Dus wat je dan zou kunnen doen is die bocht vervangen door een 32mm.
Brambo

Bericht door Brambo »

dat is een goede tip van die bocht dan moet ik wel op zoek naar een bocht die bijna 90 graden gebogen is vanaf de demper naar de uitlaat poort anders steekt hij er voorbij .
heb jij een tip?
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Wimmel O »

Brambo schreef:dat is een goede tip van die bocht dan moet ik wel op zoek naar een bocht die bijna 90 graden gebogen is vanaf de demper naar de uitlaat poort anders steekt hij er voorbij .
heb jij een tip?

tja, dat probleem had ik dus ook met mijn bos uitlaat :P. Ik heb toen zo'n goedkope immi-pijp gekocht en die bos-uitlaat via marktplaats verkocht. Ik denk niet dat er 32mm bochten zijn met zo'n scherpe hoek. Als je handig bent zou je het ophangpunt misschien kunnen verlassen zodat hij wat verder naar achter hangt.
Brambo

Bericht door Brambo »

misschien heeft iemand op het forum een oplossing.

ik heb net de bocht afgeslepen van een imi Fs1 en deze er in geplaatst gaat redelijk maar allen de klembeugel is zo afzichtelijk.
koppel
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door koppel »

met een 3E8 cylinder kan je max. 70 km per uur halen, met redelijk wat kracht onderin en in het midden, voorwaarde is natuurlijk dat het motorblok en de hele brommer in goede conditie zijn.

Wel in combinatie met een 16mm carburateur en lage pijp, is mijn ervaring.

En een snelle schijf bij schijfblok en goed werkend membraan bij membraanblok.

Uiteraard moet alles goed afgesteld staan (carb/ontsteking)
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Wimmel O »

koppel schreef:met een 3E8 cylinder kan je max. 70 km per uur halen, met redelijk wat kracht onderin en in het midden, voorwaarde is natuurlijk dat het motorblok en de hele brommer in goede conditie zijn.

Wel in combinatie met een 16mm carburateur en lage pijp, is mijn ervaring.

En een snelle schijf bij schijfblok en goed werkend membraan bij membraanblok.

Uiteraard moet alles goed afgesteld staan (carb/ontsteking)

Ik heb zelf een 50cc 3E8 met 16mm en snelle pijp die nog niet eens perfect afgesteld is en daar haal ik de 65 en heel soms 70 mee. Maar dat de cilinder nou echt kracht onderin heeft dat valt bij mij wel mee.
Plaats reactie