Dit is dus echt de grootste k*t cilinder die ik heb 4 km rijden 5x stoppen door een warmloper. de bijgeleverde zuiger gaat er veel te strak in. trouwens Jmpb ben ik wel op terug gekomen over het algemeen leveren ze goed matriaal maar bij de laatste zendingen zat toch echt rommel. mail je ze er over hoor je niks van ze, erg jammer was best tevreden over jmpb.
Aan de kwaliteit kan JMPB niet veel doen, komt allemaal uit dezelfde chinese fabriek.
Dit is dus echt de grootste k*t cilinder die ik heb 4 km rijden 5x stoppen door een warmloper. de bijgeleverde zuiger gaat er veel te strak in. trouwens Jmpb ben ik wel op terug gekomen over het algemeen leveren ze goed matriaal maar bij de laatste zendingen zat toch echt rommel. mail je ze er over hoor je niks van ze, erg jammer was best tevreden over jmpb.
Aan de kwaliteit kan JMPB niet veel doen, komt allemaal uit dezelfde chinese fabriek.
alle vooruit, en als hij van Almere komt dan hebben de Chinesen er opeens niets meer mee te maken.
alle vooruit, en als hij van Almere komt dan hebben de Chinesen er opeens niets meer mee te maken.
Jawel, maar almere durft er ook nog eens veel te veel geld voor te vragen, voor dezelfde kwaliteit
Jawel, maar almere durft er ook nog eens veel te veel geld voor te vragen, voor dezelfde kwaliteit
wist je dat almere voor sommige items goedkoper is dan ympb en de aller geliefde john.
wist je dat almere voor sommige items goedkoper is dan ympb en de aller geliefde john.
das inderdaad waar, en de verzending naar Belgie is voor kleine prullekes veele gedkoper
alleen de laatste keer dat ik er iets bestelde, kreeg ik gebruikte rommel die ik eerst nog in vorm moest slagen eer het paste, en dat terwijl ik nieuwe onderdelen verwachtte
nu heb ik een vraag
ik heb een 3E9 uit 77/78 en hij is eindelijk klaar 21-10 de keuring.
nu is het zo dat ik hem wat harder en krachtiger wil laten lopen.
er zit op dit moment een 3E8 cilinder op (mij niet bekend)met een 10mm carb. en een bos 28mm uitlaat.
tandwiel verhouding weet ik niet (heb ik niet op gelet).
hij zakt in in de 4 de versneliing (blijft niet op toeren)
heeft iemand suggesties om dit beter te maken?
ik hoef niet persé heel hard maar 80km met veel kracht onderin is wel prettig, ook lekker als je wind tegen hebt (hoef je niet terug te schakelen).
de 16 mmm carb heb ik al incl spruitstuk
je begrijpt dat nu alle verhalen op dit topic ik de weg een beetje kwijt ben.
en ik hoef gelukkig niet echt te besparen op originle spullen. wie o wie weet het antwoord
nu heb ik een vraag ik heb een 3E9 uit 77/78 en hij is eindelijk klaar 21-10 de keuring. nu is het zo dat ik hem wat harder en krachtiger wil laten lopen. er zit op dit moment een 3E8 cilinder op (mij niet bekend)met een 10mm carb. en een bos 28mm uitlaat. tandwiel verhouding weet ik niet (heb ik niet op gelet). hij zakt in in de 4 de versneliing (blijft niet op toeren) heeft iemand suggesties om dit beter te maken? ik hoef niet persé heel hard maar 80km met veel kracht onderin is wel prettig, ook lekker als je wind tegen hebt (hoef je niet terug te schakelen). de 16 mmm carb heb ik al incl spruitstuk je begrijpt dat nu alle verhalen op dit topic ik de weg een beetje kwijt ben. en ik hoef gelukkig niet echt te besparen op originle spullen. wie o wie weet het antwoord
Een aantal mensen hebben hier een 60cc F5B cilinder, 80 rijden en veel kracht onderin gaat met zo'n cilinder wel lukken. En zo'n bos-uilaat met die bus erin op de plek waar je je bocht in schuift is geloof ik gewoon 32mm. Dus wat je dan zou kunnen doen is die bocht vervangen door een 32mm.
dat is een goede tip van die bocht dan moet ik wel op zoek naar een bocht die bijna 90 graden gebogen is vanaf de demper naar de uitlaat poort anders steekt hij er voorbij .
heb jij een tip?
Brambo schreef:dat is een goede tip van die bocht dan moet ik wel op zoek naar een bocht die bijna 90 graden gebogen is vanaf de demper naar de uitlaat poort anders steekt hij er voorbij . heb jij een tip?
tja, dat probleem had ik dus ook met mijn bos uitlaat . Ik heb toen zo'n goedkope immi-pijp gekocht en die bos-uitlaat via marktplaats verkocht. Ik denk niet dat er 32mm bochten zijn met zo'n scherpe hoek. Als je handig bent zou je het ophangpunt misschien kunnen verlassen zodat hij wat verder naar achter hangt.
met een 3E8 cylinder kan je max. 70 km per uur halen, met redelijk wat kracht onderin en in het midden, voorwaarde is natuurlijk dat het motorblok en de hele brommer in goede conditie zijn.
Wel in combinatie met een 16mm carburateur en lage pijp, is mijn ervaring.
En een snelle schijf bij schijfblok en goed werkend membraan bij membraanblok.
Uiteraard moet alles goed afgesteld staan (carb/ontsteking)
koppel schreef:met een 3E8 cylinder kan je max. 70 km per uur halen, met redelijk wat kracht onderin en in het midden, voorwaarde is natuurlijk dat het motorblok en de hele brommer in goede conditie zijn.
Wel in combinatie met een 16mm carburateur en lage pijp, is mijn ervaring.
En een snelle schijf bij schijfblok en goed werkend membraan bij membraanblok.
Uiteraard moet alles goed afgesteld staan (carb/ontsteking)
Ik heb zelf een 50cc 3E8 met 16mm en snelle pijp die nog niet eens perfect afgesteld is en daar haal ik de 65 en heel soms 70 mee. Maar dat de cilinder nou echt kracht onderin heeft dat valt bij mij wel mee.