Het grote kleine vragen topic deel 4

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5445
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

niels16 schreef:mijn brommer liep eerst prima met een 16mm carb met 150kort sproeier,
maar toen ging de condensator stuk had ik gefixt en een veertje in mijn blok vervangen
carb er weer op deed ie het wel maar deed net alsof ik een te kleine sproeier had,
en wou stationair niet goed lopen, heb er nu een 160 kort sproeier in gedaan en nu wil hij niet starten
maar de bougie is ook droog, maar ik kan nu niet vinden waarom er geen benzine in de cilinder komt :?

iemand een idee :?:


Sluit je carter wel weer goed aan op het blok?
Kan zijn dat die daar lekt ergens
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
niels16

Bericht door niels16 »

pee67 schreef:
niels16 schreef:mijn brommer liep eerst prima met een 16mm carb met 150kort sproeier,
maar toen ging de condensator stuk had ik gefixt en een veertje in mijn blok vervangen
carb er weer op deed ie het wel maar deed net alsof ik een te kleine sproeier had,
en wou stationair niet goed lopen, heb er nu een 160 kort sproeier in gedaan en nu wil hij niet starten
maar de bougie is ook droog, maar ik kan nu niet vinden waarom er geen benzine in de cilinder komt :?

iemand een idee :?:


Sluit je carter wel weer goed aan op het blok?
Kan zijn dat die daar lekt ergens


ja die sluit prima en de brommer loopt weer het vlottertje zal scheef gezeten hebben ofzo,
alleen de vlotterkamer pakking lekt ernstig ,iemand hier een beunoplossing voor :?: het is een imi 16mm dus de pakking zal ook wel niet superkwaliteit zijn :evil:
Roberto.B

Bericht door Roberto.B »

ik heb me 16 mm er nu ook op met 150 kort maar hij loop veel te hoog stationair en kan niet veel doen met stationair schroef

en is met de luchtschroef naar buiten meer lucht of minder
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5445
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

Roberto.B schreef:ik heb me 16 mm er nu ook op met 150 kort maar hij loop veel te hoog stationair en kan niet veel doen met stationair schroef

en is met de luchtschroef naar buiten meer lucht of minder


schroef uit draaien is meer lucht
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5445
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

niels16 schreef:
pee67 schreef:
niels16 schreef:mijn brommer liep eerst prima met een 16mm carb met 150kort sproeier,
maar toen ging de condensator stuk had ik gefixt en een veertje in mijn blok vervangen
carb er weer op deed ie het wel maar deed net alsof ik een te kleine sproeier had,
en wou stationair niet goed lopen, heb er nu een 160 kort sproeier in gedaan en nu wil hij niet starten
maar de bougie is ook droog, maar ik kan nu niet vinden waarom er geen benzine in de cilinder komt :?

iemand een idee :?:


Sluit je carter wel weer goed aan op het blok?
Kan zijn dat die daar lekt ergens


ja die sluit prima en de brommer loopt weer het vlottertje zal scheef gezeten hebben ofzo,
alleen de vlotterkamer pakking lekt ernstig ,iemand hier een beunoplossing voor :?: het is een imi 16mm dus de pakking zal ook wel niet superkwaliteit zijn :evil:


Zit je vlotterbak wel goed recht onder je carb gemonteerd?
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
oklim
100km gereden
100km gereden
Berichten: 239
Lid geworden op: 06 jun 2009, 17:27
Locatie: maastricht

Bericht door oklim »

Dankje Aad
niels16

Bericht door niels16 »

pee67 schreef:
niels16 schreef:
pee67 schreef:
niels16 schreef:mijn brommer liep eerst prima met een 16mm carb met 150kort sproeier,
maar toen ging de condensator stuk had ik gefixt en een veertje in mijn blok vervangen
carb er weer op deed ie het wel maar deed net alsof ik een te kleine sproeier had,
en wou stationair niet goed lopen, heb er nu een 160 kort sproeier in gedaan en nu wil hij niet starten
maar de bougie is ook droog, maar ik kan nu niet vinden waarom er geen benzine in de cilinder komt :?

iemand een idee :?:


Sluit je carter wel weer goed aan op het blok?
Kan zijn dat die daar lekt ergens


ja die sluit prima en de brommer loopt weer het vlottertje zal scheef gezeten hebben ofzo,
alleen de vlotterkamer pakking lekt ernstig ,iemand hier een beunoplossing voor :?: het is een imi 16mm dus de pakking zal ook wel niet superkwaliteit zijn :evil:


Zit je vlotterbak wel goed recht onder je carb gemonteerd?


ja ik denk het wel ik pruts er nog wel effe mee
Roberto.B

Bericht door Roberto.B »

als je brommer begint te stotteren bij de 50 b.v

is het dan je contacpunten

of je carb afstellen

ik denk me cotactpunten
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5445
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

Waarom denk jij dat het aan je contactpunten zou liggen?
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
niels16

Bericht door niels16 »

Roberto.B schreef:als je brommer begint te stotteren bij de 50 b.v

is het dan je contacpunten

of je carb afstellen

ik denk me cotactpunten


ik denk dat je dan nog effe met je lucht moet prutsen
Roberto.B

Bericht door Roberto.B »

pee67 schreef:Waarom denk jij dat het aan je contactpunten zou liggen?


omdat het wel vaker gebeurd bij een bepaalde snelheid als je contactpunten niet goed zijn afesteld
oklim
100km gereden
100km gereden
Berichten: 239
Lid geworden op: 06 jun 2009, 17:27
Locatie: maastricht

standaard

Bericht door oklim »

een zij en midden standaard kunnen toch gelijk op de brommer het is toch niet het een of het ander ?
dvd oklim
geo

Re: standaard

Bericht door geo »

oklim schreef:een zij en midden standaard kunnen toch gelijk op de brommer het is toch niet het een of het ander ?
dvd oklim

dat kan
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

niels16 schreef:
pee67 schreef:
niels16 schreef:
pee67 schreef:
niels16 schreef:mijn brommer liep eerst prima met een 16mm carb met 150kort sproeier,
maar toen ging de condensator stuk had ik gefixt en een veertje in mijn blok vervangen
carb er weer op deed ie het wel maar deed net alsof ik een te kleine sproeier had,
en wou stationair niet goed lopen, heb er nu een 160 kort sproeier in gedaan en nu wil hij niet starten
maar de bougie is ook droog, maar ik kan nu niet vinden waarom er geen benzine in de cilinder komt :?

iemand een idee :?:


Sluit je carter wel weer goed aan op het blok?
Kan zijn dat die daar lekt ergens


ja die sluit prima en de brommer loopt weer het vlottertje zal scheef gezeten hebben ofzo,
alleen de vlotterkamer pakking lekt ernstig ,iemand hier een beunoplossing voor :?: het is een imi 16mm dus de pakking zal ook wel niet superkwaliteit zijn :evil:


Best knip je er eentje na van een orri van dik papier. Dan kan je de schrroef strakker draaien en lekt het ding nooit meer.

Zit je vlotterbak wel goed recht onder je carb gemonteerd?


ja ik denk het wel ik pruts er nog wel effe mee
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Waarschijnlijk is je carburateurpakking te dun dan moet je gewoon nog dune pakking monteren.
Yamaha Sheriff 1981
Gesloten