niels16 schreef:als je niewe koppelingsplaten in je brommer doet ,dan moet je die eerst een nachtje in de olie zetten want als ik ze nu in de olie zet kan iik ze dan morgen monteren
niels16 schreef:als je niewe koppelingsplaten in je brommer doet ,dan moet je die eerst een nachtje in de olie zetten want als ik ze nu in de olie zet kan iik ze dan morgen monteren
heb vandaag testritje gedaan met bosch w5ac bougie. (is toch gelijk aan b7hs)
rare ratelende geluid was weg.
maar bij een tijdje volgas ging hij inhouden, net of je op de rem trapt. ik dacht warmlopen, dus gas eraf.
maar ik kon na terugzakken in snelheid gewoon weer normaal door rijden.
ik heb volgens mij een 150sproeier.
16mm carb en 50cc 257cillinder.
wat kan dit zijn? hij liep verder weer als van ouds.
misschien heeft die agent hem wel gemold want hij gaf vol gas terwijl hij nog niet eens echt warm was!
Twowheeler schreef:heb vandaag testritje gedaan met bosch w5ac bougie. (is toch gelijk aan b7hs) rare ratelende geluid was weg. maar bij een tijdje volgas ging hij inhouden, net of je op de rem trapt. ik dacht warmlopen, dus gas eraf. maar ik kon na terugzakken in snelheid gewoon weer normaal door rijden. ik heb volgens mij een 150sproeier. 16mm carb en 50cc 257cillinder.
wat kan dit zijn? hij liep verder weer als van ouds. misschien heeft die agent hem wel gemold want hij gaf vol gas terwijl hij nog niet eens echt warm was!
ik heb de 16 mm carb gemonteerd, en de brommer wil ook wel starten, als ik gas geef trekt ie onnoemeliik hard op,
maar als ik dan weer wil afremmen gas terugneem doet hij niks en als je de koppeling inknijpt dan slaat ie gewoon op hol
Twowheeler schreef:heb vandaag testritje gedaan met bosch w5ac bougie. (is toch gelijk aan b7hs) rare ratelende geluid was weg. maar bij een tijdje volgas ging hij inhouden, net of je op de rem trapt. ik dacht warmlopen, dus gas eraf. maar ik kon na terugzakken in snelheid gewoon weer normaal door rijden. ik heb volgens mij een 150sproeier. 16mm carb en 50cc 257cillinder.
wat kan dit zijn? hij liep verder weer als van ouds. misschien heeft die agent hem wel gemold want hij gaf vol gas terwijl hij nog niet eens echt warm was!
kan het begin zijn van een versleten zuiger.. dat heb ik ook wel eens gehad (heb die van mij toen trouwens wel totaal opgereden, zat geen kracht meer in op het laatst ),
hoeveel km's heeft dit setje gelopen??
anders nog eens goed naar de afstelling kijken
Twowheeler schreef:heb vandaag testritje gedaan met bosch w5ac bougie. (is toch gelijk aan b7hs) rare ratelende geluid was weg. maar bij een tijdje volgas ging hij inhouden, net of je op de rem trapt. ik dacht warmlopen, dus gas eraf. maar ik kon na terugzakken in snelheid gewoon weer normaal door rijden. ik heb volgens mij een 150sproeier. 16mm carb en 50cc 257cillinder.
wat kan dit zijn? hij liep verder weer als van ouds. misschien heeft die agent hem wel gemold want hij gaf vol gas terwijl hij nog niet eens echt warm was!
kan het begin zijn van een versleten zuiger.. dat heb ik ook wel eens gehad (heb die van mij toen trouwens wel totaal opgereden, zat geen kracht meer in op het laatst ), hoeveel km's heeft dit setje gelopen?? anders nog eens goed naar de afstelling kijken
ik weet niet hoe lang hij er al op zit maar ik denk wel lang.
maar wou toch al een immi f5b gaan kopen. goede reden omdat nu te gaan doen
Oké morgen middag bestel ik bij almere een 50cc f5b cilinder.
Ik weet niet of ik een 43mm kop heb(morgen ff nakijken) past een 43mm(60cc) op een 50cc f5b.
Het is een k-star semi hogedruk kop.
Edit: nog een vraag, is het mogelijk zonder speciaal gereedschap een zuigerpen te verwijderen? Anders ga ik natuurlijk nooit m'n setje kunnen vervangen.
je kan geloof k wel met een 43mm kop rijden, maar dan verlies je wel compressie. Ik zou gewoon voor een 40mm gaan.
een zuigerpen kan je meestal vrij simpel verwijderen door m met een schroevendraaier eruit te duwen/tikken. Wel eerst die veertjes verwijderen anders sla je de boel stuk.
Dingetje schreef:je kan geloof k wel met een 43mm kop rijden, maar dan verlies je wel compressie. Ik zou gewoon voor een 40mm gaan. een zuigerpen kan je meestal vrij simpel verwijderen door m met een schroevendraaier eruit te duwen/tikken. Wel eerst die veertjes verwijderen anders sla je de boel stuk.
leg best een doek ofzo rond je krukas, die veertjes kunnen alles kanten uitschieten en als die je blok invallen kan je alles open gooien...
niels16 schreef:ik heb de 16 mm carb gemonteerd, en de brommer wil ook wel starten, als ik gas geef trekt ie onnoemeliik hard op, maar als ik dan weer wil afremmen gas terugneem doet hij niks en als je de koppeling inknijpt dan slaat ie gewoon op hol
Dingetje schreef:je kan geloof k wel met een 43mm kop rijden, maar dan verlies je wel compressie. Ik zou gewoon voor een 40mm gaan. een zuigerpen kan je meestal vrij simpel verwijderen door m met een schroevendraaier eruit te duwen/tikken. Wel eerst die veertjes verwijderen anders sla je de boel stuk.
leg best een doek ofzo rond je krukas, die veertjes kunnen alles kanten uitschieten en als die je blok invallen kan je alles open gooien...
Ik denk gewoon goed, kan me alleen voorstellen dat mss de aansluiting van de bougiekabel wat minder stevig is ofzo. Een bobine is stuk of hij doet het.
ik heb eens een imi van almere besteld en die was k*t, hoeft niet aan materiaal te liggen kan ook een productiefout ziijn,maar heb de klacht dat zodra die warm word wegvallen ,vaker gehoord-