Het grote kleine vragen topic deel 4
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
- Vincent2
- 250km gereden
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 10 apr 2009, 11:21
- Locatie: langdorp
Yamaha rd50m schreef:da mag wel iets meer zijn...
hebt gij ook juist piston enzo vervange?
Maar hier doen ze da precies anders.. met 1:30 ofzo. As ge daar een goeie link naar weet, moogt ge tem altijd geve.
jep alles is vernieuwd (buite de bougie), en nog een vraagske. Waarom hangt da katsjoe'ke aan den uitlaat? da heeft precies geen functie bij mij?
- Aad
- 1500km gereden
- Berichten: 1773
- Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
- Locatie: Rijssen - Overijssel
- Contacteer:
Vincent2 schreef:iemand een goeie link naar mengen van naft met olie? ik doe nu 2% (20 ml op 2 liter)
Euh 2 procent op 2 liter? Das dus 1:100?? Das wel erg weinig zoals Maarten aangeeft, de meesten hier doen 1:40 en als je echt safe wilt kun je beter 1:30 doen.
Dus 2,5% of 3,333333333333% (op 1 liter)
heeft iemand hier ervaring met het repareren van een clignoteur
want die van mij heeft wat teveel stroom gehad en toen is dat ijzerdraadje wat er bovenop zat doorgesmolten
bij een oud vintage 1986 relais kun je daar een niewe op solderen en voila, maar bij deze werkt dat niet
en is ook een stuk kleiner. ik denk dat het condensatortje doorgebrand is
en kan het ook kwaat om je clignoteur te zekeren
gr niels

want die van mij heeft wat teveel stroom gehad en toen is dat ijzerdraadje wat er bovenop zat doorgesmolten
bij een oud vintage 1986 relais kun je daar een niewe op solderen en voila, maar bij deze werkt dat niet
en is ook een stuk kleiner. ik denk dat het condensatortje doorgebrand is

en kan het ook kwaat om je clignoteur te zekeren

gr niels
Louistje schreef:Die van mij was ook kapot, ik heb een nieuwe gekocht nadat ik lang rondreed met een kapotte.
Wel fijn dat ze nu weer werken.
Of je hem echt kan maken.. ik kan het nu bij mijn oude ook gaan proberen!
is het zoon wart blokje met een witte onderkant zijn ze goed te repareren, maar als het een miniscul kartonnetje met een ijzeren plaatje is dan weet ik het niet
- Vincent2
- 250km gereden
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 10 apr 2009, 11:21
- Locatie: langdorp
Aad schreef:Vincent2 schreef:iemand een goeie link naar mengen van naft met olie? ik doe nu 2% (20 ml op 2 liter)
Euh 2 procent op 2 liter? Das dus 1:100?? Das wel erg weinig zoals Maarten aangeeft, de meesten hier doen 1:40 en als je echt safe wilt kun je beter 1:30 doen.
Dus 2,5% of 3,333333333333% (op 1 liter)
oké morgen wat bijkappen dan. Kan het kwaad as ge uwe brommer stillecht door luchttoevooer van carburateur af te snijden?
Vincent2 schreef:Yamaha rd50m schreef:da mag wel iets meer zijn...
hebt gij ook juist piston enzo vervange?
Maar hier doen ze da precies anders.. met 1:30 ofzo. As ge daar een goeie link naar weet, moogt ge tem altijd geve.
jep alles is vernieuwd (buite de bougie), en nog een vraagske. Waarom hangt da katsjoe'ke aan den uitlaat? da heeft precies geen functie bij mij?
rubbertje dient om te voorkomen dat als je je brommer van de bokstandaart afduwd, deze tegen de uitlaatpijp kletst.
- Vincent2
- 250km gereden
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 10 apr 2009, 11:21
- Locatie: langdorp
als hij in neutraal staat blijft hij lopen als ik de choke openhoud, maar als ik gas bijgeef dan valt hij stil. Is dat dan iets met de vlotter? Of wat kan dit zijn?
heb 'm maar gewoon met het oog afgesteld dat de contactpunten toegaan als de piston boven is.. zou het daar ook iets mee kunnen te maken hebben?
heb 'm maar gewoon met het oog afgesteld dat de contactpunten toegaan als de piston boven is.. zou het daar ook iets mee kunnen te maken hebben?
- Louistje
- 100km gereden
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 18:10
niels16 schreef:Louistje schreef:Die van mij was ook kapot, ik heb een nieuwe gekocht nadat ik lang rondreed met een kapotte.
Wel fijn dat ze nu weer werken.
Of je hem echt kan maken.. ik kan het nu bij mijn oude ook gaan proberen!
is het zoon wart blokje met een witte onderkant zijn ze goed te repareren, maar als het een miniscul kartonnetje met een ijzeren plaatje is dan weet ik het niet
Het is een metalenkokertje, met een plastikken onderkant waar 2 stekkertjes aan zitten.
Lijkt op een elco zegmaar.
Ik heb hem net opengehaald. Ik zie een klein draadje los zitten. Misschien met een lichte soldeerbout nog wel te maken

-
- 1000km gereden
- Berichten: 1072
- Lid geworden op: 14 mar 2009, 17:15
- Locatie: Kerkdriel
Vincent2 schreef:als hij in neutraal staat blijft hij lopen als ik de choke openhoud, maar als ik gas bijgeef dan valt hij stil. Is dat dan iets met de vlotter? Of wat kan dit zijn?
heb 'm maar gewoon met het oog afgesteld dat de contactpunten toegaan als de piston boven is.. zou het daar ook iets mee kunnen te maken hebben?
tijdstip van ontsteking komt op een tiende mm nauwkeurig, hij moet op 1,8mm voor het punt dat ie helemaal boven is en de contactpunten moeten tussen de 0,35 en 0,40 mm open zijn op dat moment. Om dit precies zo te krijgen heb je een voelermaat en schuifmaat nodig. Als de ontsteking zomaar een beetje op het oog staat afgesteld dan is dat waarschijnlijk het probleem
Laatst gewijzigd door Wimmel O op 04 sep 2009, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Vincent2
- 250km gereden
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 10 apr 2009, 11:21
- Locatie: langdorp
Wimmel O schreef:Vincent2 schreef:als hij in neutraal staat blijft hij lopen als ik de choke openhoud, maar als ik gas bijgeef dan valt hij stil. Is dat dan iets met de vlotter? Of wat kan dit zijn?
heb 'm maar gewoon met het oog afgesteld dat de contactpunten toegaan als de piston boven is.. zou het daar ook iets mee kunnen te maken hebben?
tijdstip van ontsteking komt op een tiende mm, hij moet op 1,8mm voor het punt dat ie helemaal boven is en de contactpunten moeten tussen de 0,35 en 0,40 mm open zijn op dat moment. Is dat niet zo dan zorgt t voor problemen
ga dat eerst is juist doen voordat ik verderzoek naar enige problemen, mercikes
- Vincent2
- 250km gereden
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 10 apr 2009, 11:21
- Locatie: langdorp