ik ben momenteel hard op zoek naar een leuke oude schakelbrommer en heb altijd voorliefde gehad voor zundappjes en kreidlers.
Nadat ik Kreidler's had afgestreept vanwege de hoge prijzen bleef zundapp over. Totdat een collega van mijn vader vertelde dat ie een FS1 in de schuur heeft staan. Echt een wrak, maar zodra ik hem zag was ik verliefd op het model

Nu heb ik op marktplaats een paar erg leuke FS1's zien staan en ik heb het idee dat ze niet heel veel geld hoeven te kosten, in vergelijking met Zundapps dan

Ik heb alleen wel een paar vraagjes over deze japanse brommertjes.
Hoe betrouwbaar zijn ze? Ik wilde een zundapp omdat deze, als je er een gereviseerd blok onder legt, eigenlijk niet kapot zijn te krijgen. Van FS1's heb ik echt geen idee.
Zijn ze nog betrouwbaar als ze wat harder lopen? Denk aan een snelle 50 met 16mm of een 60cc (of is het nou 65cc?) zodat het rond de 80 loopt.
Zijn ze makkelijk om aan te sleutelen? Ik doel dan vooral op afstellen van carburateur, ontsteking en het koppelingsmechanisme.
Hoe zijn de rijkwaliteiten? Ze zien er vrij licht uit en ben daarom bang dat het wat wiebelig en instabiel rijdt.
Tot slot: zijn er nog andere punten die ik zeker in de gaten moet houden of die ik moet weten?
Alvast bedankt