Het grote kleine vragen topic deel 4
-
- 5000km gereden
-
- 250km gereden
Ik heb vandaag am6 koppelingsveertjes erop gezet, omdat ie slipte
de veertjes waren gebruikt, maar volges mij zijn ze dan alsnog strakker
maar de koppeling slipt nog steeds.
hij is goed afgesteld
het slipt in zn 3 in redelijk hoge toeren en in zn 4 al best wel snel
wat nu te doen? kan ik nog ringetjes tussen de veertjes doen dat ze nóg strakker staan?
ik hoop het snel te fixen want ik wou graag donderdag een mini brommervakantie houden
maar de koppeling slipt nog steeds.

wat nu te doen? kan ik nog ringetjes tussen de veertjes doen dat ze nóg strakker staan?
ik hoop het snel te fixen want ik wou graag donderdag een mini brommervakantie houden

oklim schreef:ik heb een nieuwe accu en ik heb allesvoor het laden van de accu nagemeten hij laad tussen de 7 en 8 volt en toch als ik met het licht aan rij doet na een tijdje de claxon en de knipperlichten het niet zou het toch aan de gelijkrichter liggen of weet iemand het antwoord
zekering

-
- 5000km gereden
Dingetje schreef:Ik heb vandaag am6 koppelingsveertjes erop gezet, omdat ie slipte
maar de koppeling slipt nog steeds.hij is goed afgesteld
Dit probleem lijkt enorm veel op wat ik hier heb met mijn oranje dx. Wat mij daarbij opvalt is dat het slippen minder wordt
naarmate de olietemperatuur stijgt, maar het verversen van de olie, wisselen van de koppelingsplaten, vervangen van de veertjes.
Een oplosing heb ik nog niet gevonden, Uiterraard blijf ik zoken naar een oplossing en volg daarnaast jouw vorderingen

Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
-
- 5000km gereden
oklim schreef:de zekering is intact en kwa bekabeling weet ik niet
alles doet het maar hoe kan de accu dan leeggetrokken worden ik heb de laadstroom gemeten en die was 7a 8 volt
Hardop nadenkn
e hebt er geen last van als je zonder verlihting rijdt en wel met verlichting aan.
als dat zo is zou je bijna zeggen dat het verbruik groter is dan dan er bijgeladen wordt.
Wellicht kan hier iemand met kennis en ervaring op elctrotechnisch gebied een goed antwoord geven....
ik weet wel iets, maar mechanisch ligt mij beter dan electrisch
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
pee67 schreef:oklim schreef:de zekering is intact en kwa bekabeling weet ik niet
alles doet het maar hoe kan de accu dan leeggetrokken worden ik heb de laadstroom gemeten en die was 7a 8 volt
Hardop nadenkn
e hebt er geen last van als je zonder verlihting rijdt en wel met verlichting aan.
als dat zo is zou je bijna zeggen dat het verbruik groter is dan dan er bijgeladen wordt.
Wellicht kan hier iemand met kennis en ervaring op elctrotechnisch gebied een goed antwoord geven....
ik weet wel iets, maar mechanisch ligt mij beter dan electrisch
waar heb je die laadstroom gemeten? Bij de accu?
Misschien hoge weerstand? Spoel aan het overleiden?
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- Tombo is mijn testpiloot
Dingetje schreef:Ik heb vandaag am6 koppelingsveertjes erop gezet, omdat ie slipte
maar de koppeling slipt nog steeds.hij is goed afgesteld
ja je kan de veertjes uit vullen met ringetjes.
heb ik ook gedaan.
ik heb hem max uitgevuld,dat wil zeggen met in geknepen koppeling zijn de veertjes bijna plat gedrukt.
om echt helemaal van het slippen af te komen moet je de koppeling aan passen voor 3 voeringen
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
het type olie en platen doet ook veel hoor,
je moet die specifieke natteplaatolie hebben,
en je platen te trekken leggen voor een nacht in die olie..
ik heb de indruk dat een stel platen die in auto-, of erger nog vrachtwagenolie gezeten hebben, nooit meer voor zwaar gebruik deugen..
(ze voegen teflon toe voor zacht schakelen etc)
ik heb platen laten trekken in aceton etc om die olie eruit te krijgen, dat lukte vrij aardig, maar voor de belachelijke prijs neem je beter nieuwe.
oja, en experimenteren met die veren werkt, het kost je doorgaans enkel een koppelingskabel en of een wormsetje
je moet die specifieke natteplaatolie hebben,
en je platen te trekken leggen voor een nacht in die olie..
ik heb de indruk dat een stel platen die in auto-, of erger nog vrachtwagenolie gezeten hebben, nooit meer voor zwaar gebruik deugen..
(ze voegen teflon toe voor zacht schakelen etc)
ik heb platen laten trekken in aceton etc om die olie eruit te krijgen, dat lukte vrij aardig, maar voor de belachelijke prijs neem je beter nieuwe.
oja, en experimenteren met die veren werkt, het kost je doorgaans enkel een koppelingskabel en of een wormsetje

when men were men, and helmets were for divers
-
- 250km gereden
heel erg bedankt voor deze tips
ik heb er weer vertrouwen in
de natteplaten olie heb ik en had ik, nooit andere gebruikt.
ik heb gewoon platen beteld bij jmpb, gevoerde platen imi, tussenplaat ori, daar kan het ook niet aan liggen
wat ik wel erg raar vond, was dat ik net nieuwe olie erin had gedaan, maar na een week was deze een soort baileys kleurig
nou zou het natuurlijk kunnen dat iemand mn blok met baileys heeft gevuld, maar daar ga ik niet vanuit, waar kan deze kleur door komen?

ik heb gewoon platen beteld bij jmpb, gevoerde platen imi, tussenplaat ori, daar kan het ook niet aan liggen
wat ik wel erg raar vond, was dat ik net nieuwe olie erin had gedaan, maar na een week was deze een soort baileys kleurig

nou zou het natuurlijk kunnen dat iemand mn blok met baileys heeft gevuld, maar daar ga ik niet vanuit, waar kan deze kleur door komen?
Dingetje schreef:heel erg bedankt voor deze tipsik heb er weer vertrouwen in
wat ik wel erg raar vond, was dat ik net nieuwe olie erin had gedaan, maar na een week was deze een soort baileys kleurig![]()
ook een beetje zonde van de baileys

-
- 1500km gereden
fs1 koppeling blijft een zwak punt
vervang de volgende zaken in één keer:
-veren
-gevoerde platen
-de aluminium onder en bovendeksels
-voeg een extra stalen plaat toe
-10w40 motorfietsolie voor natte koppeling
zowel iets vrije slag op wormwiel als op de kabel
volgende stap is rigoreuzer; bouw een rd50 koppelingshuis in een fs1, schijnt te passen met enig werk
vervang de volgende zaken in één keer:
-veren
-gevoerde platen
-de aluminium onder en bovendeksels
-voeg een extra stalen plaat toe
-10w40 motorfietsolie voor natte koppeling
zowel iets vrije slag op wormwiel als op de kabel
volgende stap is rigoreuzer; bouw een rd50 koppelingshuis in een fs1, schijnt te passen met enig werk
niels16 schreef:Dingetje schreef:heel erg bedankt voor deze tipsik heb er weer vertrouwen in
wat ik wel erg raar vond, was dat ik net nieuwe olie erin had gedaan, maar na een week was deze een soort baileys kleurig![]()
ook een beetje zonde van de baileys
hou je dan van baileys niels ??
ik dacht dat je het een vrouwendrankje vond