volgas, raar

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
thomas-18
100km gereden
100km gereden

volgas, raar

Bericht door thomas-18 »

Mijn brommer doet volgas in elke versnelling erg viertakten, maar het is echt bij een bepaalt punt als ik me handvat draai.
Bijv. als ik mijn handvat voor 3/4 draai klimt hij heel mooi in toeren, maar als ik mijn handvat nog 1 cm verder draai zakt hij helemaal in.
Heb er al een kleinere sproeier ingestoke, de bougie was al koffiebruin en is nu wat grijzer gekleurd.
Mijn setup: immi 50cc f5b
16 mm
150 kort sproeier
ontgrensde 2f2 uitlaat met 28mm bocht
langzame schijf
ngk bh8 bougie

Moet er mss een andere bougie in, of kan het wat anders zijn?

Thomas.
wiebo
500km gereden
500km gereden

Bericht door wiebo »

Licht eraan, is dit plotseling gekomen? Ik bedoel, liep je brommer eerst wel goed?
niels16

Re: volgas, raar

Bericht door niels16 »

thomas-18 schreef:Mijn brommer doet volgas in elke versnelling erg viertakten, maar het is echt bij een bepaalt punt als ik me handvat draai.
Bijv. als ik mijn handvat voor 3/4 draai klimt hij heel mooi in toeren, maar als ik mijn handvat nog 1 cm verder draai zakt hij helemaal in.
Heb er al een kleinere sproeier ingestoke, de bougie was al koffiebruin en is nu wat grijzer gekleurd.
Mijn setup: immi 50cc f5b
16 mm
150 kort sproeier
ontgrensde 2f2 uitlaat met 28mm bocht
langzame schijf
ngk bh8 bougie

Moet er mss een andere bougie in, of kan het wat anders zijn?
Thomas.

hoe hard loopt je brommer normaal :?:
ik zou voor bh7 bougie gaan
en een snelle uitlaat
wiebo
500km gereden
500km gereden

Bericht door wiebo »

Als je brommer eerst met deze spullen erop wel goed liep, niet gelijk dingen gaan veranderen. Het kan niet aan de grote van sproeiers etc liggen als het plotseling slechter gaat.
thomas-18
100km gereden
100km gereden

Bericht door thomas-18 »

nee, zo liep hij zodra de f5b er op kwam, eerst had ik een 60cc 3e9 maar ik weet niet meer of die dat ook had.
De brommer loopt nu net aan 60, maar hij kan harder maar ik kn het gas niet verder opendraaien dan zou hij de 65 wel kunnen halen denk ik.

Thomas.
Riemer

Bericht door Riemer »

wat voor tandwiel verhouding zit op je fs1?
het kan zijn dat die te zwaar is, en dat hij in de benzine smoort als je nog sneller wil
of je sproeier is te groot voor deze setup.
wiebo
500km gereden
500km gereden

Bericht door wiebo »

wellicht een sproeier van een maatje kleiner proberen. wel je bougie in de gaten blijven houden (kleur).
thomas-18
100km gereden
100km gereden

Bericht door thomas-18 »

tandwielverhouding is 14-44 dacht ik
Mijn sproeier is al een beetje aan de kleine kant aangezien mijn bougie grijs begint te worden.

Thomas.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Mij doet hetzelfde als ik de luchtfilter begrenser erop zet. Heb je alle voedingskanalen nagekeken , ik bedoel brandstof,lucht ed.
Riemer

Bericht door Riemer »

ik denkt dat je met een 13 tandwiel beter op toeren komt.
een grijze bougie kan ook komen doordat je een te hoge graad hebt, ik denk dat een 7 hier ook beter van pas is.
geeltje

Bericht door geeltje »

thomas-18 schreef:nee, zo liep hij zodra de f5b er op kwam, eerst had ik een 60cc 3e9 maar ik weet niet meer of die dat ook had.
De brommer loopt nu net aan 60, maar hij kan harder maar ik kn het gas niet verder opendraaien dan zou hij de 65 wel kunnen halen denk ik.

Thomas.

als die dat doet ,,, is je sproeier te groot ,, probeer op de f5b met 16mm 130/140 sproeier ... of rij je met 10mm ,,, dan moet je een 110 erin doen...

zijn die schokbrekers die je aanbied nog goed (demping)
thomas-18
100km gereden
100km gereden

Bericht door thomas-18 »

oke, ik zal een andere bougie probere dan andere sproeier en anders andere tandwielverhouding.

De demping is nog prima.
Riemer

Bericht door Riemer »

geeltje schreef:
thomas-18 schreef:nee, zo liep hij zodra de f5b er op kwam, eerst had ik een 60cc 3e9 maar ik weet niet meer of die dat ook had.

Thomas.

als die dat doet ,,, is je sproeier te groot ,, probeer op de f5b met 16mm 130/140 sproeier ... of rij je met 10mm ,,, dan moet je een 110 erin doen...

zijn die schokbrekers die je aanbied nog goed (demping)

het zijn inderdaad symptomen dat je sproeier te groot is, maar hij geeft ook aan dat zijn bougie grijs is. dus dan is het niet verstandig om een kleinere sproeier er in te doen.
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

ik had dit ook maar het was bij mij zo dat het lager aan het vliegwiel kant speling had en daardoor de timing versprong van de ontsteking.
Plaats reactie