volgas, raar
-
- 100km gereden
volgas, raar
Mijn brommer doet volgas in elke versnelling erg viertakten, maar het is echt bij een bepaalt punt als ik me handvat draai.
Bijv. als ik mijn handvat voor 3/4 draai klimt hij heel mooi in toeren, maar als ik mijn handvat nog 1 cm verder draai zakt hij helemaal in.
Heb er al een kleinere sproeier ingestoke, de bougie was al koffiebruin en is nu wat grijzer gekleurd.
Mijn setup: immi 50cc f5b
16 mm
150 kort sproeier
ontgrensde 2f2 uitlaat met 28mm bocht
langzame schijf
ngk bh8 bougie
Moet er mss een andere bougie in, of kan het wat anders zijn?
Thomas.
Bijv. als ik mijn handvat voor 3/4 draai klimt hij heel mooi in toeren, maar als ik mijn handvat nog 1 cm verder draai zakt hij helemaal in.
Heb er al een kleinere sproeier ingestoke, de bougie was al koffiebruin en is nu wat grijzer gekleurd.
16 mm
150 kort sproeier
langzame schijf
ngk bh8 bougie
Thomas.
Re: volgas, raar
thomas-18 schreef:Mijn brommer doet volgas in elke versnelling erg viertakten, maar het is echt bij een bepaalt punt als ik me handvat draai.
16 mm
150 kort sproeier
langzame schijf
ngk bh8 bougie
Thomas.
hoe hard loopt je brommer normaal

ik zou voor bh7 bougie gaan
en een snelle uitlaat
-
- 100km gereden
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
thomas-18 schreef:nee, zo liep hij zodra de f5b er op kwam, eerst had ik een 60cc 3e9 maar ik weet niet meer of die dat ook had.
De brommer loopt nu net aan 60, maar hij kan harder maar ik kn het gas niet verder opendraaien dan zou hij de 65 wel kunnen halen denk ik.
Thomas.
als die dat doet ,,, is je sproeier te groot ,, probeer op de f5b met 16mm 130/140 sproeier ... of rij je met 10mm ,,, dan moet je een 110 erin doen...
zijn die schokbrekers die je aanbied nog goed (demping)
geeltje schreef:thomas-18 schreef:nee, zo liep hij zodra de f5b er op kwam, eerst had ik een 60cc 3e9 maar ik weet niet meer of die dat ook had.
De brommer loopt nu net aan 60, maar hij kan harder maar ik kn het gas niet verder opendraaien dan zou hij de 65 wel kunnen halen denk ik.
Thomas.
als die dat doet ,,, is je sproeier te groot ,, probeer op de f5b met 16mm 130/140 sproeier ... of rij je met 10mm ,,, dan moet je een 110 erin doen...
zijn die schokbrekers die je aanbied nog goed (demping)
het zijn inderdaad symptomen dat je sproeier te groot is, maar hij geeft ook aan dat zijn bougie grijs is. dus dan is het niet verstandig om een kleinere sproeier er in te doen.