ontsteking topic : hulp gevraagd

Alles over de techniek en sleutelen
PD
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door PD »

ik zie plakband zitten, das sowieso geen goed teken, soldeer het altijd netjes en doe er een krimpkousje omheen :wink:
mathieu2

Bericht door mathieu2 »

oke, de spoelen zien er nog goed uit?
mathieu2

Bericht door mathieu2 »

heb nieuwe bobijn, bougiekop, en condensator geplaatst, alles mooi gesoldeerd en krimpkousjes rond gedaan. ik test terug met de bougie tegen de cilinderkop, resultaat 0 vonken.. ontsteking is btw ook afgesteld ( voorontsteking 1.8mm en afstand tussen contactpunten 0.45mm )

wat scheelter?....
PD
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door PD »

mathieu2 schreef:heb nieuwe bobijn, bougiekop, en condensator geplaatst, alles mooi gesoldeerd en krimpkousjes rond gedaan. ik test terug met de bougie tegen de cilinderkop, resultaat 0 vonken.. ontsteking is btw ook afgesteld ( voorontsteking 1.8mm en afstand tussen contactpunten 0.45mm )

wat scheelter?....

moet 0,35 zijn ipv 0,45
en probeer eens zwarte draad uit je ontsteking aan je zwarte draad van je bobine, dan moet die het doen..
mathieu2

Bericht door mathieu2 »

zwartwitte draad uit de ontstekingspoel? verbinden met de zwartwitte van de bobijn? is dat dan het principe van kunnen starten zonder contactslot?
mathieu2

Bericht door mathieu2 »

dan ga ik dit morgen direct doen! alvast bedankt voor de tip
PD
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door PD »

:wink:
mathieu2

Bericht door mathieu2 »

werkt niet, ben dan maar beginnen uitmeten nogmaals van het einde tot het begin, en de fout zit in het begin.. er komt geen stroom uit de ontstekingspoel.. dus eens luisteren voor nieuwe!
Plaats reactie