Alles over de techniek en sleutelen
Davey
Site Admin
Berichten: 500 Lid geworden op: 10 jun 2006, 22:00
Locatie: Hulst
Contacteer:
Bericht
door Davey » 01 apr 2007, 22:01
Ja het onderwerp is duidelijk lijkt me, bestaat er een goede manier waardoor ik in het weekend in de polder vrolijk 80+ kan rijden en als ik eens naar mijn werk rijd hem op -60 kan laten rijden ?
Dave Does IT - Weduwe IT
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 02 apr 2007, 08:43
ring in de uitlaat is de makkelijkste oplossing
Dan hoef je alleen maar je wartel eraf te schroeven en de ring eruit te halen als je hard wilt rijden
Martijn
Bericht
door Martijn » 02 apr 2007, 08:44
Als je telkens je uitlaat wil afschroeven is het prima ! Maar gaat hij er niet enorm belabberd van lopen ?
Handyman
500km gereden
Berichten: 985 Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft
Bericht
door Handyman » 02 apr 2007, 09:21
Het loopt of niet lekker, of als het wel lekker loopt, loopt 'ie warm is mijn ervaring, en dan kan je lopen voor een nieuwe zuiger.......
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 02 apr 2007, 09:35
Martijn schreef: Als je telkens je uitlaat wil afschroeven is het prima ! Maar gaat hij er niet enorm belabberd van lopen ?
Dat lijkt mij toch de bedoeling?
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 02 apr 2007, 10:02
kleine condensator tussen de zwartwitte en de massa zou ook moeten werken, dan verlaat je je ontsteking en vallen de toeren in duigen..
condensator ertussenuit is normale timing dan..
ben ook aan het zoeken welke het juist moet zijn..
when men were men, and helmets were for divers
edje
Bericht
door edje » 02 apr 2007, 10:10
als je een contactpuntenvervanger hebt, dan kun je er volgens mij gewoon een electronische begrenzer op gooien
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 02 apr 2007, 10:40
dat gaat wel stukken duurder zijn als een condensatortje bijsteken denk..
de condensator die eropzit tijdelijk door een andere vervangen met n knopje zou best te doen moeten zijn
when men were men, and helmets were for divers
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 02 apr 2007, 10:45
edje schreef: als je een contactpuntenvervanger hebt, dan kun je er volgens mij gewoon een electronische begrenzer op gooien
Nee volgens mij niet, die electronische begrenzers werken alleen met CDI onsteking
Davey
Site Admin
Berichten: 500 Lid geworden op: 10 jun 2006, 22:00
Locatie: Hulst
Contacteer:
Bericht
door Davey » 02 apr 2007, 13:59
Tis niet dat hij slecht moet gaan lopen, alleen zijn top moet lager zijn.
Dave Does IT - Weduwe IT
mpro09
10000km gereden
Berichten: 14285 Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:
Bericht
door mpro09 » 02 apr 2007, 14:04
ik heb 2 manieren geprobeerd:
indd met een condensator. ik heb het met meerdere geprobeerd mmaar hij liep of niet of 80
en ik heb het met een gas kabel begrenzer geprobeerd maar uiteindelijk komt hij in ze powerband en dan gaat ie der alsnog vandoor
of hij blijft in ze 4 op toeren hangen maar dit werkt natuurlijk niet op de rollen
ik heb de goeie nognniet gevonden
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 02 apr 2007, 14:10
mpro09 schreef: ...maar uiteindelijk komt hij in ze powerband en dan gaat ie der alsnog vandoor...
duivels tuig die fizzies
when men were men, and helmets were for divers
mpro09
10000km gereden
Berichten: 14285 Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:
Bericht
door mpro09 » 02 apr 2007, 14:13
haha idd
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 02 apr 2007, 14:24
Davey schreef: Tis niet dat hij slecht moet gaan lopen, alleen zijn top moet lager zijn.
Euhm, dan zou ik gewoon of sloom gaan rijden, of snel
een snelle fs1 cilinder loopt echt beroerd asl je 'm begrenst. Een ring in de uitlaat kan in principe ook wel goed lopen, maar je moet 'm dan wel goed afstellen (sproeiers enzo). En zelf een beetje met de doorlaat van de ring kloten, kijken wat een goede maat is.
Waslijn
Bericht
door Waslijn » 02 apr 2007, 15:47
Ja kan een mechanisme maken waarbij als je op een knopje drukt ofzo of aan een touwtje trek dat er een schuifje voor je carb komt te zitten