Het grote kleine vragen topic deel 4
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 250km gereden
ik ben mn schijfrem aan het ontluchten
maar ik krijg geen druk....
ik heb al veel manieren geprobeerd van eerst pompen, daarna nippel enz enz
moet ik de rempotdeksel erop doen als k aan het pompen ben?
ik heb een slangetje aan de ontluchtingsnippel en hier zitten geen belletjes meer in, maar toch lijkt het alsof ie niet goed is ontlucht
alvast bedankt
maar ik krijg geen druk....
ik heb al veel manieren geprobeerd van eerst pompen, daarna nippel enz enz
moet ik de rempotdeksel erop doen als k aan het pompen ben?
ik heb een slangetje aan de ontluchtingsnippel en hier zitten geen belletjes meer in, maar toch lijkt het alsof ie niet goed is ontlucht
alvast bedankt
-
- 250km gereden
-
- 250km gereden
-
- 5000km gereden
Als vanaf gisteravond aan het popmpen bent had je allang klaar moeten zijn
Normaliter is het volgooien met remvloeistof
remintrekkern, ontluchter losdraaien
en pompen tot er remvloeistof uit de ontluchter komt.
Alles bij elkaar een klusje van een paar minuten....

Normaliter is het volgooien met remvloeistof
remintrekkern, ontluchter losdraaien
en pompen tot er remvloeistof uit de ontluchter komt.
Alles bij elkaar een klusje van een paar minuten....
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
-
- 1000km gereden
- PD
- 1250km gereden
Wimmel O schreef:Ik heb een 16mm, 3E8 cil. en 32mm pijp onder mijn 2RU, de rest is allemaal ori. Welke sproeier (mikuni) moet ik ongeveer hebben? Er zit nu een 135 lang onder alleen deze is niet van mikuni. Met deze sproeier valt ie meteen stil als ik de choke open
das ook goed, als die voor de rest ook goed rijd
- PD
- 1250km gereden
Dingetje schreef:met hoeveel pompjes moet je er ongeveer zijn? want ik zit me helemaal suf te pompen, dus daarom het vermoeden dat de pomp niet meer werkt. ik heb wel een iets langere kabel, maar dat mag niet zoveel verschil maken
doe ipv de nippel de bout van de remslang op de rempomp zelf, werkt ook goed, alleen goed een doekje er omheen doen
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 250km gereden
Dingetje schreef:met hoeveel pompjes moet je er ongeveer zijn? want ik zit me helemaal suf te pompen, dus daarom het vermoeden dat de pomp niet meer werkt. ik heb wel een iets langere kabel, maar dat mag niet zoveel verschil maken
Het is gelukt hoor

Wat ik nou verkeerd deed: ik pompte gewoon hele tijd heen en weer met de nippel open, na een hele lange tijd was ie beneden wel ontlucht, maar boven in de rempomp zat nog lucht, waardoor ie geen druk gaf. Ik zag al een doemscenario opkomen, maar gelukkig
- Louistje
- 100km gereden
Is het mogelijk om van een FS1 met trappers een normale steppenbalk FS1 kan maken?
Dus het vliegwieldeksel vervangen voor een normale. En de gehele trappers te verwijderen uit de achterbrug.
Dit lijkt mij veel handiger, je kan namelijk een kickstarter gebruiken met een langere slag. Ook kan je een homoet monteren. etc. etc.
Dus past een steppenbalk onder elk frame?
Dus het vliegwieldeksel vervangen voor een normale. En de gehele trappers te verwijderen uit de achterbrug.
Dit lijkt mij veel handiger, je kan namelijk een kickstarter gebruiken met een langere slag. Ook kan je een homoet monteren. etc. etc.
Dus past een steppenbalk onder elk frame?