YamaSam schreef:bij bouten die een bigend vasttrekken schrijven ze wél nieuwe bouten voor vanwege de opgelopen rek bij eerste montage..
er zijn weer een heleboel factoren..!
Het grote kleine vragen topic deel 4
-
paull
- 1250km gereden

- Berichten: 1381
- Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
- Locatie: Zwolle
-
YamaSam
- 10000km gereden

- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
paull schreef:YamaSam schreef:bij bouten die een bigend vasttrekken schrijven ze wél nieuwe bouten voor vanwege de opgelopen rek bij eerste montage..
er zijn weer een heleboel factoren..!
Nou niet te diep op het onderwerp ingaan
ik weet anders wel graag over wat ik spreek
when men were men, and helmets were for divers
-
Twowheeler
- 7500km gereden

- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
paull
- 1250km gereden

- Berichten: 1381
- Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
- Locatie: Zwolle
YamaSam schreef:paull schreef:YamaSam schreef:bij bouten die een bigend vasttrekken schrijven ze wél nieuwe bouten voor vanwege de opgelopen rek bij eerste montage..
er zijn weer een heleboel factoren..!
Nou niet te diep op het onderwerp ingaan
ik weet anders wel graag over wat ik spreek![]()
Ja dat weet ik, maar je hep er dan ook alle verstand van.

-
marktencate
- Tombo
- 17500km gereden

- Berichten: 18370
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
YamaSam schreef:bij bouten die een bigend vasttrekken schrijven ze wél nieuwe bouten voor vanwege de opgelopen rek bij eerste montage..
er zijn weer een heleboel factoren..!
Klopt, komt heel veel voor bij bouten waarmee je een cilinderkop op een auto vastzet (bv bij Volkswagen). Dat zijn speciale rekbouten. Die worden juist plastisch vervormt bij het aanspannen. Die kan je ook niet meer opnieuw gebruiken.
-
paull
- 1250km gereden

- Berichten: 1381
- Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
- Locatie: Zwolle
Tombo schreef:YamaSam schreef:bij bouten die een bigend vasttrekken schrijven ze wél nieuwe bouten voor vanwege de opgelopen rek bij eerste montage..
er zijn weer een heleboel factoren..!
Klopt, komt heel veel voor bij bouten waarmee je een cilinderkop op een auto vastzet (bv bij Volkswagen). Dat zijn speciale rekbouten. Die worden juist plastisch vervormt bij het aanspannen. Die kan je ook niet meer opnieuw gebruiken.
ja maar piston clips worden niet plastisch vervormt tenzij je beun+ bent met een tang
-
marktencate
-
YamaSam
- 10000km gereden

- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
marktencate
Hij is nog niet klaar, maar ik laat de velgen rood poedercoaten, de kappen en spatborden worden mat zwart, en dus deze banden. Uitlaatbocht ga ik inpakken met van dat touwkleurige band, en de uitlaat zelf word mat zwart. Verder een parmakitje er onder, 70cc. Dit in combinatie met een 19mm dellorto met kelk. Vlammen dus!
-
paull
- 1250km gereden

- Berichten: 1381
- Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
- Locatie: Zwolle
marktencate schreef:Hij is nog niet klaar, maar ik laat de velgen rood poedercoaten, de kappen en spatborden worden mat zwart, en dus deze banden. Uitlaatbocht ga ik inpakken met van dat touwkleurige band, en de uitlaat zelf word mat zwart. Verder een parmakitje er onder, 70cc. Dit in combinatie met een 19mm dellorto met kelk. Vlammen dus!
Haha dat wil ook met mijn hoge uitlaat gaan doen, kan je het best glasweefseltape bij de gamma halen want dat spul wat er normaal om heen moet is erg duur