bougiedraad kapoet

Alles over de techniek en sleutelen
maniac on wheels

bougiedraad kapoet

Bericht door maniac on wheels »

Ik heb de draad waar je de bougie in draait van een kreidler ( niet de mijne) kapot gedraaid. het komt erop neer dat heel die draad eruit is en het gat gewoon glad. Omdat ik het heb gedaan moet ik het ook oplossen, want naar het schijnt zijn die cilinderkoppen van kreidler best kostelijk. Heeft iem. hier ervaring mee? ik dacht aan enkele oplossingen:
- grotere maat van bougie, dikkere draad tappen in zelfde gat ( ik weet niet of die bougies bestaan?)
- helicoil steken ( ik weet niet waar ik een metrisch fijne helicoil kan vinden, zou dat blijven zitten, ook ivm temp)
- gat uitboren, bus in steken, krimpen of eventueel solderen/tiggen, nieuwe draad tappen ( deze liever niet want ik heb geen draaibank)
wat denken jullie? iemand nog ideeen?
cheers, martijn
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Je hebt helicoils voor bougiedraad, maar die zullen best wel wat kosten.
Het ligt eraan welke cilinderkop je hebt van een Kreidler. De kleine vierkante koppen zijn best goed te krijgen, de oudere smalle tap koppen ook. De superbreitwand cilinderkoppen zijn wel wat prijzig ja (in vergelijking met een FS1).
maniac on wheels

Bericht door maniac on wheels »

het is een kleine van geforceerde luchtkoeling.
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

maniac on wheels schreef:het is een kleine van geforceerde luchtkoeling.


kijk eens bij jmpb wat zoiets kost?
Wouter 1990

Bericht door Wouter 1990 »

Volgens mij heb ik zo'n kopje nog liggen.
Frederik
250km gereden
250km gereden
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
Locatie: Ham

Bericht door Frederik »

ga gewoon eens enkele auto garages af, de kans is groot dat die zo'n helicoil tap en inserts hebben liggen, en dat kost je bijna niks (alleen de insert misschien)
FS1SE
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1038
Lid geworden op: 07 jan 2007, 13:12
Locatie: playa del carmen

Bericht door FS1SE »

maniac on wheels schreef:het is een kleine van geforceerde luchtkoeling.



let wel even op voo welke cilinder die is voor een origineel of een grotere
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Hoe bedoel je, geforceerde koeling is er volgens mij maar in 1 maat :P
FS1SE
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1038
Lid geworden op: 07 jan 2007, 13:12
Locatie: playa del carmen

Bericht door FS1SE »

Tombo schreef:Hoe bedoel je, geforceerde koeling is er volgens mij maar in 1 maat :P



alle kreidler cilinders hebben nummers weet ze zoo niet uit het hoofd dacht dat 3 of modellen etten waren ze passen wel allemaal heeft te maken met de uitsparing in de kop dus een standaard heb een andere dan een 4,2 of 5,2 of 6,4 pk cilinder
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Oh zo ja, ja dat heeft idd meer met de compressieverhouding te maken. Je hebt "langzame" cilinderkoppen en "snelle" cilinderkoppen.
maniac on wheels

Bericht door maniac on wheels »

hm, ja dat maakt eigelijk niks uit, heeft eim. al ervaring met helicoil? en in een cilinderkop? we praten hier over staal in aluminium... geen problemen met oppwarmen??
Frederik
250km gereden
250km gereden
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
Locatie: Ham

Bericht door Frederik »

ik heb hier nog een citroen visa 2cil waar een helicoil in getapt is, meteen ook het bewijs dat voor helicoils de cilinderkop er niet af hoeft :P
(heb ik niet gedaan ee, die helicoil getapt zonder de kop eraf te halen)
daarna heeft hij toch nog een hele tijd gereden, met die helicoil geen problemen meer gehad
FS1SE
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1038
Lid geworden op: 07 jan 2007, 13:12
Locatie: playa del carmen

Bericht door FS1SE »

toch wel jammer met het voor snijden van dat alu in je verbrandingskamer
Frederik
250km gereden
250km gereden
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
Locatie: Ham

Bericht door Frederik »

inderdaad, dat dacht ik ook, maar die gast die dat deed, zei dat hij het altijd al zo gedaan had, met goed veel vet rond de tap, zodat de spanen eraan blijven plakken
zelf zou ik het wel niet echt aanraden, deze manier
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

als je hier in de buurt bent waai je even langs.
dan draai ik er een voor je in :lol:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie