bougiedraad kapoet
bougiedraad kapoet
Ik heb de draad waar je de bougie in draait van een kreidler ( niet de mijne) kapot gedraaid. het komt erop neer dat heel die draad eruit is en het gat gewoon glad. Omdat ik het heb gedaan moet ik het ook oplossen, want naar het schijnt zijn die cilinderkoppen van kreidler best kostelijk. Heeft iem. hier ervaring mee? ik dacht aan enkele oplossingen:
- grotere maat van bougie, dikkere draad tappen in zelfde gat ( ik weet niet of die bougies bestaan?)
- helicoil steken ( ik weet niet waar ik een metrisch fijne helicoil kan vinden, zou dat blijven zitten, ook ivm temp)
- gat uitboren, bus in steken, krimpen of eventueel solderen/tiggen, nieuwe draad tappen ( deze liever niet want ik heb geen draaibank)
wat denken jullie? iemand nog ideeen?
cheers, martijn
- grotere maat van bougie, dikkere draad tappen in zelfde gat ( ik weet niet of die bougies bestaan?)
- helicoil steken ( ik weet niet waar ik een metrisch fijne helicoil kan vinden, zou dat blijven zitten, ook ivm temp)
- gat uitboren, bus in steken, krimpen of eventueel solderen/tiggen, nieuwe draad tappen ( deze liever niet want ik heb geen draaibank)
wat denken jullie? iemand nog ideeen?
cheers, martijn
- Tombo
- 17500km gereden
Je hebt helicoils voor bougiedraad, maar die zullen best wel wat kosten.
Het ligt eraan welke cilinderkop je hebt van een Kreidler. De kleine vierkante koppen zijn best goed te krijgen, de oudere smalle tap koppen ook. De superbreitwand cilinderkoppen zijn wel wat prijzig ja (in vergelijking met een FS1).
Het ligt eraan welke cilinderkop je hebt van een Kreidler. De kleine vierkante koppen zijn best goed te krijgen, de oudere smalle tap koppen ook. De superbreitwand cilinderkoppen zijn wel wat prijzig ja (in vergelijking met een FS1).
-
- 1000km gereden
Tombo schreef:Hoe bedoel je, geforceerde koeling is er volgens mij maar in 1 maat
alle kreidler cilinders hebben nummers weet ze zoo niet uit het hoofd dacht dat 3 of modellen etten waren ze passen wel allemaal heeft te maken met de uitsparing in de kop dus een standaard heb een andere dan een 4,2 of 5,2 of 6,4 pk cilinder
-
- 250km gereden
ik heb hier nog een citroen visa 2cil waar een helicoil in getapt is, meteen ook het bewijs dat voor helicoils de cilinderkop er niet af hoeft
(heb ik niet gedaan ee, die helicoil getapt zonder de kop eraf te halen)
daarna heeft hij toch nog een hele tijd gereden, met die helicoil geen problemen meer gehad

(heb ik niet gedaan ee, die helicoil getapt zonder de kop eraf te halen)
daarna heeft hij toch nog een hele tijd gereden, met die helicoil geen problemen meer gehad
-
- 250km gereden
-
- Tombo is mijn testpiloot
als je hier in de buurt bent waai je even langs.
dan draai ik er een voor je in
dan draai ik er een voor je in

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;