Wat doe ik fout???

Alles over de techniek en sleutelen
Laars
2500km gereden
2500km gereden

Wat doe ik fout???

Bericht door Laars »

Heb vandaag mijn standaard cylinder gewisseld voor een 60 cc F5B immi met een 60 CC K star kopje. Ik heb een1974 er.
16 mm Mikuni orri carb met membraam erop gezet.
Als sproeier een 170 lang geplaatst.
Bij starten moet ik de choke open zetten , dan schiet hij hoog in de toeren (gas geven heeft geen effect), doe ik de choke dicht slaat hij af.
Stationair is niet mogelijk.
Wat doe ik fout
1978 chroom 60 cc
Giel_fs1
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Giel_fs1 »

hij trekt ergens valse lucht.

koppakking, voetbakking, spruitstuk, etc
Dingetje
250km gereden
250km gereden

Bericht door Dingetje »

het kan zijn dat je gaskabel ergens een rare bocht maakt waardoor hij strak komt te staan en je dus onbedoeld gas gaat geven
misschien heb je dr een ander stuur op? toen had ik het namelijk
Laars
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Laars »

Is er een verschil met de sproeiers lang en kort?
Zou het daarmee te maken hebben. Misschien andere sproeier erin?
1978 chroom 60 cc
niels16

Bericht door niels16 »

je kunt wat aan de luchtselschroef in je carburateur draaien in het zelf sleutelen boekje
staat volgens mij dat je hem anderhalve slag tot 1driekwart slag moet draaien van af het begin
Roberto.B

Bericht door Roberto.B »

:shock:
Axel

Bericht door Axel »

Laars schreef:Is er een verschil met de sproeiers lang en kort?
Zou het daarmee te maken hebben. Misschien andere sproeier erin?

Ja daar zit verschil in. 170 kort komt ongeveer overeen met 120 lang. Als je er nu dus 170 lang in heb zitten is dat veel te groot.
Laars
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Laars »

Als hij te groot is waarom start hij dan alleen met de choke open en schiet dan omhoog in de toeren en met de choke dicht gebeurt niets.
1978 chroom 60 cc
nl-terror-poesje

Bericht door nl-terror-poesje »

ik reed in me 60 cc met 160 lang is dus omgerekend 210 jij heb 170 lang waarschijnlijk omdat je nog moet inrijden..controleer even je carburateur of je hem goed heb vast gedraait op het spruitstuk, controleer ook even als je gas geeft of je gasschuif wel naar boven gaat en als je gas geeft oe ie ook weer van zelf naar beneden komt en of je cilinder goed vast zit etc etc
Axel

Bericht door Axel »

nl-terror-poesje schreef:ik reed in me 60 cc met 160 lang is dus omgerekend 210 jij heb 170 lang waarschijnlijk omdat je nog moet inrijden..controleer even je carburateur of je hem goed heb vast gedraait op het spruitstuk, controleer ook even als je gas geeft of je gasschuif wel naar boven gaat en als je gas geeft oe ie ook weer van zelf naar beneden komt en of je cilinder goed vast zit etc etc

Een 60cc imi F5B heeft echt geen 220 kort sproeier nodig, 160 kort is genoeg meestal.

Ga idd eens na of ie geen valse lucht trekt en check of de carb goed werkt. 10 tegen 1 dat daar het probleem zit.
nl-terror-poesje

Axel schreef:
nl-terror-poesje schreef:ik reed in me 60 cc met 160 lang is dus omgerekend 210 jij heb 170 lang waarschijnlijk omdat je nog moet inrijden..controleer even je carburateur of je hem goed heb vast gedraait op het spruitstuk, controleer ook even als je gas geeft of je gasschuif wel naar boven gaat en als je gas geeft oe ie ook weer van zelf naar beneden komt en of je cilinder goed vast zit etc etc

Een 60cc imi F5B heeft echt geen 220 kort sproeier nodig, 160 kort is genoeg meestal.

Ga idd eens na of ie geen valse lucht trekt en check of de carb goed werkt. 10 tegen 1 dat daar het probleem zit.

reed met eurocilindro met sproeier omgerekend 210 kort..
Axel

Bericht door Axel »

nl-terror-poesje schreef:
Axel schreef:

reed met eurocilindro met sproeier omgerekend 210 kort..

60cc eurocilindro en 60cc imi F5B is nou niet echt een goede vergelijking :roll:
nl-terror-poesje

t is al laat niet opgelet :oops:
Laars
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Laars »

Bedankt zover lui.
Ik ga de carb eerst eens schoonmaken en alles goed natrekken.

BTW: Als je in de carb kiijkt , als hij is gemonteerd. moet dan de gasschuif het gat dichtmaken of komt hij maar tot halverwege naar beneden.
1978 chroom 60 cc
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Ja, dat zal het probleem wel zijn :P hij moet helemaal naar beneden. Er moet een heel klein sleufje zijn, dat kan je afstellen met de stationair schroef
Plaats reactie