Caburateur spuugt benzine

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Caburateur spuugt benzine

Bericht door paull »

Hoe kan het komen dat de caburateur zoeveel spuugt dat er gewoon druppels benzine op de grond lekken? Niet helemaal luchtdicht aangesloten of iets anders? Op mijn eigen 2ru deed die het goed, zet ik hem op de fs1 van me maat, begint ie onwijs te spugen. Wat kan het probleem zijn? Het is een 16mm orri
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

mijn carb heeft er ook een beetje last van, maar dan alleen onderin de toeren en daarna houdt het op
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

membraan of schijf?

als ie dat plots krijgt is't teken dat de 'terugslagklep' niet naar behoren meer werkt..
ietwat spugen is normaal :D
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

paull heeft een schijf inlaat
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

heeft ie recentelijk een andere schijf gestoken misschien?

soms komt het ook wel voor dat na bv. nieuwe segmenten steken of honen, er meer druk is als vroeger, en dat de dichting plots niet dicht genoeg meer is,
verregelen van de ontsteking kan dit ook veroorzaken..

doorgaans mag het best was lekken voor je echt wat merkt in het rijden..
als ie gewoon rijdt, zou ik er niks speciaals aan doen
when men were men, and helmets were for divers
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

Triforce schreef:paull heeft een schijf inlaat


maar het gaat over de fs2 van zen vriend?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

YamaSam schreef:heeft ie recentelijk een andere schijf gestoken misschien?

soms komt het ook wel voor dat na bv. nieuwe segmenten steken of honen, er meer druk is als vroeger, en dat de dichting plots niet dicht genoeg meer is,
verregelen van de ontsteking kan dit ook veroorzaken..

doorgaans mag het best was lekken voor je echt wat merkt in het rijden..
als ie gewoon rijdt, zou ik er niks speciaals aan doen


hij heeft nu een snelle schijf erin zitten, en zijn vriend heeft een membraam inlaat trouwens, die kunnen wel eens wat meer spuiten volgens mij
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

een membraan is veel simpeler en cheaper te fixen
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

nieuwe kleppen erop en klaar is kees, of ze een beetje bij buigen op de goede manier helpt ook wel vaakt genoeg
Giel_fs1
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1106
Lid geworden op: 26 jul 2007, 18:13
Locatie: Gassel

Bericht door Giel_fs1 »

zon membraam kost niet zoveel :wink: , weet jee zeker dat het goed is :wink:
bijbuigen kan ook weer zo gaan lekken als je hem uberhaubd weer goed krijgt.
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

ik buig ze meteen een kleinbeetje om ze een iets grotere spanning te geven, dus lijkt het alsof ze iets zwaarder zijn
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Triforce schreef:ik buig ze meteen een kleinbeetje om ze een iets grotere spanning te geven, dus lijkt het alsof ze iets zwaarder zijn

als er meer kracht op de klep staat, heb je ook meer onderdruk nodig eer ze opengaan en krijg je net minder sap binnen

moment van transfert staat er druk op de klep, ze moeten dus mooi evenwijdig gedragen worden zodat ze mooi afsluiten.

racemembranen in koolstof zijn lichter en gaan dus sneller open omdat ze reeds bij minder onderdruk beginnen doorlaten en dus langer openstaan :wink:


bij een schijf is de opening en sluiting onafhankelijk van de hoeveelheid (onder-)druk
when men were men, and helmets were for divers
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

Ja het gaat hier om een membraampje, zou ik een nieuwe erin moeten donderen?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

paull schreef:Ja het gaat hier om een membraampje, zou ik een nieuwe erin moeten donderen?

het zal in ieder geval een verbetering zijn :lol:
when men were men, and helmets were for divers
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

aight jij zegt et :P
Plaats reactie