veel lawaai tijdens het rijden
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
PD schreef:hoe hard heb je nu met je fs1 gereden dan sam?
110 ofzo?
welke, die vierbak?
met de 20mm en expansiepijp heb ik 110 gepasseerd ja

daar komt nu de watergekoelde kop nog op, en nog es een andere pijp.
met de ontsteking en veranderde piston (blok die jij ook gezien hebt) deed ie 13.200 toeren in z'n vrij
ik denk dat het bij die 65's vaak in de onderblok nog fout zit en de spoeling richting cilinder te wensen overlaat,
iederéén kan een uitlaatpoort verhogen/verbreden, maar ze vergeten altijd de aanvoer van het mengsel na te kijken
when men were men, and helmets were for divers
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
- Higherking
- 500km gereden
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:28
- Locatie: Beverwijk
YamaSam schreef:dan is er idd nog een hoop werk aan de winkel
effe ter referentie, dit was een 49cc imi van €34 vóór alle snufjes eropkwamen,
een 65cc moet dit overtreffen, en ongeveer tegen dezelfde snelheid op 90 uitkomen
ik weeg btw een goede 75kg, vergeet ook dat niet
Ja dat zou er zeker zijn, maar een athena kost geen 34 euro, (192.50)
en daar meer kloten vind ik persoonlijk best kostbaar maar daar kunnen meningen in verschillen natuurlijk,
en er zal best veel meer uit te kunnen halen ik rij ook met standaard poorten en bewerkte uitlaatport toch 85 al.
(66kg 14/44 en 16mm en Homoet en trekt als een beest)
want als ik naar je filmpje kijk YAMASAM dan trekt een athena in de derde en de vierde versnelling toch sneller.
ik heb nog wel een oude athena met geen schroefdraad meer als ik daar een bocht op kan lassen kan ik die wel eens berwerken.
Jordy
- PD
- 1250km gereden
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
- Locatie: Zevenaar
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
Higherking schreef:YamaSam schreef:dan is er idd nog een hoop werk aan de winkel
effe ter referentie, dit was een 49cc imi van €34 vóór alle snufjes eropkwamen,
een 65cc moet dit overtreffen, en ongeveer tegen dezelfde snelheid op 90 uitkomen
ik weeg btw een goede 75kg, vergeet ook dat niet
Ja dat zou er zeker zijn, maar een athena kost geen 34 euro, (192.50)
en daar meer kloten vind ik persoonlijk best kostbaar maar daar kunnen meningen in verschillen natuurlijk,
en er zal best veel meer uit te kunnen halen ik rij ook met standaard poorten en bewerkte uitlaatport toch 85 al.
(66kg 14/44 en 16mm en Homoet en trekt als een beest)
want als ik naar je filmpje kijk Yamasam dan trekt een athena in de derde en de vierde versnelling toch sneller.
ik heb nog wel een oude athena met geen schroefdraad meer als ik daar een bocht op kan lassen kan ik die wel eens berwerken.
Jordy
ik begrijp je niet
Higherking schreef:ik kan hem echt wel doortrekken 70 derde versnelling, maar dan zit hij echt op zen eind, en top hoogste wat tot nu toe ben gekomen is 85
moet best wel lang stuk hebben om dat te testen
80 en 85 is maar 5km/h verschil toch?
ik schrijf net dat je de cylinder niet moet bewerken maar je onderblok moet verzorgen

when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
nl-terror-poesje schreef:fs1 60 cc ajh 80 in zijn 3 met 15/41 en zelfgelaste uitlaat
dat klinkt al beter, maarreuh, hoeveel in z'n 4 dan?
maak es een filmpje zou ik zeggen..
het is de trap van 3 naar vier, die bij een vierbak iets zegt over de kracht van de motor,
als ie in z'n 4 het niet trekt is je vertanding te zwaar.
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
Tombo schreef:In de 4 valt 'ie keihard dood![]()
Dat klinkt echt als een wind in de rug/bergaf brommer, tandwieltjoening
heb even het excellsheet erbijgehaald,
met een 15/41 moet je 10.000 toeren doen om theoretisch op 82.8 in de drie uit te komen,
theoretisch, dus in werkelijkheid zou dat een 11000 a 12000 moeten zijn. (welke ontsteking is het dan?)
http://www.fs1forum.com/FS1_snelheid_per_toer.xls
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer: