veel lawaai tijdens het rijden

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
PD
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1393
Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
Locatie: Zevenaar

Bericht door PD »

hoe hard heb je nu met je fs1 gereden dan sam?
110 ofzo?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

PD schreef:hoe hard heb je nu met je fs1 gereden dan sam?
110 ofzo?

welke, die vierbak?
met de 20mm en expansiepijp heb ik 110 gepasseerd ja 8)
daar komt nu de watergekoelde kop nog op, en nog es een andere pijp.
met de ontsteking en veranderde piston (blok die jij ook gezien hebt) deed ie 13.200 toeren in z'n vrij


ik denk dat het bij die 65's vaak in de onderblok nog fout zit en de spoeling richting cilinder te wensen overlaat,
iederéén kan een uitlaatpoort verhogen/verbreden, maar ze vergeten altijd de aanvoer van het mengsel na te kijken
when men were men, and helmets were for divers
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

YamaSam schreef:ik weeg btw een goede 75kg, vergeet ook dat niet :roll:


maar uw haar is wel eve aerodynamisch als ne formule één auto hé Sam :D
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gebruikersavatar
PD
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1393
Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
Locatie: Zevenaar

Bericht door PD »

8) zeker netjes,

ik heb ook al een ander pijpje op schap liggen daar moet ik alleen nog een conus voor maken dan is die compleet
ZELF met demper :lol:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

thank god for that! maak je echt geen vrienden mee, ongedempt..
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Higherking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 958
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:28
Locatie: Beverwijk

Bericht door Higherking »

YamaSam schreef:dan is er idd nog een hoop werk aan de winkel

effe ter referentie, dit was een 49cc imi van €34 vóór alle snufjes eropkwamen,
een 65cc moet dit overtreffen, en ongeveer tegen dezelfde snelheid op 90 uitkomen

ik weeg btw een goede 75kg, vergeet ook dat niet :roll:


Ja dat zou er zeker zijn, maar een athena kost geen 34 euro, (192.50)
en daar meer kloten vind ik persoonlijk best kostbaar maar daar kunnen meningen in verschillen natuurlijk,
en er zal best veel meer uit te kunnen halen ik rij ook met standaard poorten en bewerkte uitlaatport toch 85 al.
(66kg 14/44 en 16mm en Homoet en trekt als een beest)

want als ik naar je filmpje kijk YAMASAM dan trekt een athena in de derde en de vierde versnelling toch sneller.

ik heb nog wel een oude athena met geen schroefdraad meer als ik daar een bocht op kan lassen kan ik die wel eens berwerken.

Jordy
Gebruikersavatar
PD
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1393
Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
Locatie: Zevenaar

Bericht door PD »

YamaSam schreef:

en nog es een andere pijp.
[/quote]


aan wat voor pijp zat je te denken?, of ga je hem helemaal zelf maken,
de mijne word er één van een piaggio, maar die moet nog een hoop aan gepast worden, maar das alleen maar leuk :lol:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Higherking schreef:
YamaSam schreef:dan is er idd nog een hoop werk aan de winkel

effe ter referentie, dit was een 49cc imi van €34 vóór alle snufjes eropkwamen,
een 65cc moet dit overtreffen, en ongeveer tegen dezelfde snelheid op 90 uitkomen

ik weeg btw een goede 75kg, vergeet ook dat niet :roll:


Ja dat zou er zeker zijn, maar een athena kost geen 34 euro, (192.50)
en daar meer kloten vind ik persoonlijk best kostbaar maar daar kunnen meningen in verschillen natuurlijk,
en er zal best veel meer uit te kunnen halen ik rij ook met standaard poorten en bewerkte uitlaatport toch 85 al.
(66kg 14/44 en 16mm en Homoet en trekt als een beest)

want als ik naar je filmpje kijk Yamasam dan trekt een athena in de derde en de vierde versnelling toch sneller.

ik heb nog wel een oude athena met geen schroefdraad meer als ik daar een bocht op kan lassen kan ik die wel eens berwerken.

Jordy


ik begrijp je niet

Higherking schreef:ik kan hem echt wel doortrekken 70 derde versnelling, maar dan zit hij echt op zen eind, en top hoogste wat tot nu toe ben gekomen is 85

moet best wel lang stuk hebben om dat te testen


80 en 85 is maar 5km/h verschil toch?
ik schrijf net dat je de cylinder niet moet bewerken maar je onderblok moet verzorgen :roll:
when men were men, and helmets were for divers
nl-terror-poesje

Bericht door nl-terror-poesje »

fs1 60 cc ajh 80 in zijn 3 met 15/41 en zelfgelaste uitlaat
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

nl-terror-poesje schreef:fs1 60 cc ajh 80 in zijn 3 met 15/41 en zelfgelaste uitlaat

dat klinkt al beter, maarreuh, hoeveel in z'n 4 dan?
maak es een filmpje zou ik zeggen..

het is de trap van 3 naar vier, die bij een vierbak iets zegt over de kracht van de motor,
als ie in z'n 4 het niet trekt is je vertanding te zwaar.
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

In de 4 valt 'ie keihard dood :lol:
Dat klinkt echt als een wind in de rug/bergaf brommer, tandwieltjoening
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Tombo schreef:In de 4 valt 'ie keihard dood :lol:
Dat klinkt echt als een wind in de rug/bergaf brommer, tandwieltjoening

heb even het excellsheet erbijgehaald,
met een 15/41 moet je 10.000 toeren doen om theoretisch op 82.8 in de drie uit te komen,
theoretisch, dus in werkelijkheid zou dat een 11000 a 12000 moeten zijn. (welke ontsteking is het dan?)

http://www.fs1forum.com/FS1_snelheid_per_toer.xls
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ontsteking, vraag me eerder af welke cilinder je er dan op hebt :P ik kan me niet voorstellen dat een standaard onbewerkte cilinder uit de doos de 4 nog trekt dan
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

het gaat hier als ik het goetgep wel om de AHahaJ Huygen Magically Mysterytour Deluxe :wink:

wordt een pak over geluld, over die cylinders, maar ik zie niks
when men were men, and helmets were for divers
edje

Bericht door edje »

doe mij maar een yamasam immi van €34,- deluxe :lol:
Plaats reactie