Ik neem aan dat het belangrijkste deel, dat deel is waar de lagers in komen, en dat waar de krukaswangen komen iets minder belangrijk is? Of waar moet ik vooral op letten?
't Is een 5-bak (zonder bloknummer), weggooien zie ik niet zitten.
Oppoetsen met wat staalwol oid. Probeer zo min mogelijk goed materiaal uit de lagerzittingen en schijfvlak te verwijderen. De krukasruimte zelf zou ik met schuurpapier doen. De corrosie met wat grover, daarna polijsten met fijne waterproof. Die ene put maakt het pakkingvlak wel erg dun.
carrejans schreef:Waar bedoel je dat hij dun is Gino?
Laswerk kan ik echt nergens zien.
Ik neem aan dat het belangrijkste deel, dat deel is waar de lagers in komen, en dat waar de krukaswangen komen iets minder belangrijk is? Of waar moet ik vooral op letten?
't Is een 5-bak (zonder bloknummer), weggooien zie ik niet zitten.
Op de 2de foto, links bovenaan. lijkt wel op laswerk. maar kan het mis hebben Weggooien is dan zonde idd!!
Klopt Marco, dat ene gat is groter dan de rest. Komt niet door het nat stralen maar zal met een van de vorige eigenaren te maken hebben. Kop moet nog af- en uitgedraaid worden voor mijn Athena cilinder. Pasbusje erin?
Voila, al het vuil en roest is verwijderd. Is toch redelijk aangevreten geweest helaas. Gaat dit invloed hebben op performantie van de motor denken jullie?
Niet slim om dat aan de binnenkant van je blok te doen. Er zitten nu parels vast aan de binnenkant die pas los komen als je blok opwarmt en afkoelt. Los daarvan maakt wat putroest op die plekken zoals ik eerder zei niet zoveel uit. De dunne plek op het pakkingvlak zou ik het vervelendst vinden.
Goede opmerking; iets om over na te denken. Ik weet niet in welke mate dit in de praktijk zal zijn. (parels die vastzitten, en dan ook nog eens loskomen bij warm blok) De persoon bij wie ik ben gaan parelstralen is een tuner met veel ervaring, en heeft dit nog al gedaan.
Heb het uiteraard met perslucht schoon gespoten. Ik zou er ook nog eens met de hogedrukreiniger over kunnen, maar betwijfel of dit verschil gaat maken.