zuiger verkeerd??
-
- 50km gereden
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 11 dec 2007, 14:25
zuiger verkeerd??
Hallo
Heb voor mijn fs1 schijvenblok een fs1 cilinder aangeschaft, nu vraag ik mij af of er wel de juiste zuiger bij zit.
De zuiger heeft 1 veer en het hemd is aan de inlaatkant 2 cm korter dan aan de uitlaat kant.Hierdoor zijn de spoelpoorten niet afgedekt als de zuiger in bdp staat
Heb ik voor mijn schijvenblok de juiste zuiger??
Groet Jan
Heb voor mijn fs1 schijvenblok een fs1 cilinder aangeschaft, nu vraag ik mij af of er wel de juiste zuiger bij zit.
De zuiger heeft 1 veer en het hemd is aan de inlaatkant 2 cm korter dan aan de uitlaat kant.Hierdoor zijn de spoelpoorten niet afgedekt als de zuiger in bdp staat
Heb ik voor mijn schijvenblok de juiste zuiger??
Groet Jan
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Re: zuiger verkeerd??
mzzz schreef:Hallo
Heb voor mijn fs1 schijvenblok een fs1 cilinder aangeschaft, nu vraag ik mij af of er wel de juiste zuiger bij zit.
De zuiger heeft 1 veer en het hemd is aan de inlaatkant 2 cm korter dan aan de uitlaat kant.Hierdoor zijn de spoelpoorten niet afgedekt als de zuiger in bdp staat
Heb ik voor mijn schijvenblok de juiste zuiger??
Groet Jan
een fs1 zuiger heeft altijd 2 veren
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 50km gereden
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 11 dec 2007, 14:25
Re: zuiger verkeerd??
Ja gino dat meende ik ook ergens gelezen te hebben
Het is een wel een originele yamaha zuiger (race, geen L veer)
Maar hoe zit dat met dat ingekorte zuiger hemd is dat voor motoren met membraan inlaat?
Want hij wil ook geen toeren maken
Gr jan
Het is een wel een originele yamaha zuiger (race, geen L veer)
Maar hoe zit dat met dat ingekorte zuiger hemd is dat voor motoren met membraan inlaat?
Want hij wil ook geen toeren maken
Gr jan
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: zuiger verkeerd??
Dat hemd maakt geen bal uit. Kort, lang, lopen doet ie er prima op. Bij een RD/DT is het een ander verhaal. Grootste zorg is of die ene veer de boel koel genoeg houdt.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 50km gereden
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 11 dec 2007, 14:25
Re: zuiger verkeerd??
Het is inderdaad een Noguchi zuiger er staat yamaha aan de binnenkant van de zuiger.
Deze dus niet gebruiken?!
Even een achtergrond verhaaltje.
Na gino's bewerkte kopje te hebben geplaatst en de sproeier nog een maatje te hebben vergroot liep de brommer prima (rond de 75).
Aangezien ik ook de eigenschappen van een FS1 cilinder wel eens wilde uitproberen een gehoonde oude FS1 imi gekocht met de genoemde zuiger.
Bij het demonteren van de F5B cilinder kreeg ik de schrik van m,n leven,op de zuiger en in de cilinder een flinke kras.
Er bleek een stukje van een pistonpenveer afgebroken te zijn en die heeft voor een mm diepe kras gezorgt.
Ik heb hier tijdens het rijden niets van gemerkt.Heb ook niets meer kunnen terugvinden in het carter of uitlaat.
Goed dus dan maar de fs1 cilinder met de nieuwe zuiger gemonteerd.Tijdens het rijden viel mij op dat de gasaanname niet goed is hij wil geen toeren draaien wel een hoop herrie en trillingen uit het blok.
Dus weer terug naar de oude cilinder,kras geschuurd,zuiger geschuurd,En gek genoeg ook trillen en niet lekker lopen met halfgas,lijkt wel op een soort viertakten maar hij versnelt wel en loopt ook nog 75.
Snap er niets meer van ,kann er mechanisch toch iets een opdonder gehad hebben ?
gr Jan
Deze dus niet gebruiken?!
Even een achtergrond verhaaltje.
Na gino's bewerkte kopje te hebben geplaatst en de sproeier nog een maatje te hebben vergroot liep de brommer prima (rond de 75).
Aangezien ik ook de eigenschappen van een FS1 cilinder wel eens wilde uitproberen een gehoonde oude FS1 imi gekocht met de genoemde zuiger.
Bij het demonteren van de F5B cilinder kreeg ik de schrik van m,n leven,op de zuiger en in de cilinder een flinke kras.
Er bleek een stukje van een pistonpenveer afgebroken te zijn en die heeft voor een mm diepe kras gezorgt.
Ik heb hier tijdens het rijden niets van gemerkt.Heb ook niets meer kunnen terugvinden in het carter of uitlaat.
Goed dus dan maar de fs1 cilinder met de nieuwe zuiger gemonteerd.Tijdens het rijden viel mij op dat de gasaanname niet goed is hij wil geen toeren draaien wel een hoop herrie en trillingen uit het blok.
Dus weer terug naar de oude cilinder,kras geschuurd,zuiger geschuurd,En gek genoeg ook trillen en niet lekker lopen met halfgas,lijkt wel op een soort viertakten maar hij versnelt wel en loopt ook nog 75.
Snap er niets meer van ,kann er mechanisch toch iets een opdonder gehad hebben ?
gr Jan
-
- 50km gereden
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 11 dec 2007, 14:25
Re: zuiger verkeerd??
Zojuist gasnaald tandje laten zakken geen verbetering
Sproeier van 190 naar 180 en andere gebruikte vlotterpakking gebruikt,nu stuk beter.
Ik heb in het verleden grote problemen gehad bij het bepalen van de juiste sproeier,elke keer als ik een andere sproeier monteerde liep de brommer daarna waardeloos/verzoop was alleen aan het 4 takten.
Tot ik erachter kwam dat de vlotterkamerpakking zeer kritisch is.Kan hem hoogstens 2 maal gebruiken anders gaat het mis.het moet ook een dikke originele pakking zijn waarom is dit zo kritisch??? tis origineel spul.
Zal maar weer een paar pakkingen gaan bestellen zodat ik deze kan uitsluiten .
Het rare is dat alles perfect liep en de carb er voor het wisselen van de cilinders niet af hoeft.
Sproeier van 190 naar 180 en andere gebruikte vlotterpakking gebruikt,nu stuk beter.
Ik heb in het verleden grote problemen gehad bij het bepalen van de juiste sproeier,elke keer als ik een andere sproeier monteerde liep de brommer daarna waardeloos/verzoop was alleen aan het 4 takten.
Tot ik erachter kwam dat de vlotterkamerpakking zeer kritisch is.Kan hem hoogstens 2 maal gebruiken anders gaat het mis.het moet ook een dikke originele pakking zijn waarom is dit zo kritisch??? tis origineel spul.
Zal maar weer een paar pakkingen gaan bestellen zodat ik deze kan uitsluiten .
Het rare is dat alles perfect liep en de carb er voor het wisselen van de cilinders niet af hoeft.
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: zuiger verkeerd??
De oude originele pakkingen zijn meestal uitgehard/uitgedroogd en de imi pakkingen zijn te dun
Yamaha Sheriff 1981
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
- Locatie: Andel / Ael
Re: zuiger verkeerd??
Die Nogushi zuigers deden het bij mij prima. heb er meerdere gehad.
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 50km gereden
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 11 dec 2007, 14:25
Re: zuiger verkeerd??
marco schreef:De oude originele pakkingen zijn meestal uitgehard/uitgedroogd en de imi pakkingen zijn te dun
Waarom is dat zo kritisch? Raakt de onderkant van de sproeier de deksel?
-
- 500km gereden
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:02
- Locatie: Hoogeveen
Re: zuiger verkeerd??
Ik gebruik al heel lang (jaren) dezelfde Vlotterbak pakking, heb er nog geen problemen mee gehad. Zijn de pakkingvlakken wel goed recht? zit er niet ergens iets tussen zodat hij bij het vast draaien wel vast lijkt maar toch niet goed afsluit? noem zo maar even iets hoor. 

-
- 50km gereden
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 11 dec 2007, 14:25
Re: zuiger verkeerd??
Niet goed afsluiten is niet het probleem,er lekt niets het gaat over het verzuipen en 4takten als de pakking door meermaals gebruik wat platter wordt (en ik draai de schroef bewust al voorzichtig vast)
De vlotter lijkt goed te werken want er loopt geen benzine uit de overloop.
De pakking is er ook meer voor om te voorkomen dat de benzine uit het bakje klotst,het benzine niveau staat altijd onder de pakking
De vlotter lijkt goed te werken want er loopt geen benzine uit de overloop.
De pakking is er ook meer voor om te voorkomen dat de benzine uit het bakje klotst,het benzine niveau staat altijd onder de pakking
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
-
- 50km gereden
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 11 dec 2007, 14:25
Re: zuiger verkeerd??
NIX schreef:Een mij totaal onbekend verschijnsel.
Ja..dat heb ik weer

-
- 50km gereden
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 14 mar 2016, 13:20
- Locatie: Dalfsen
Re: zuiger verkeerd??
Al een oplossing gevonden? Mijn FS1 cilinder met noguchi geeft precies hetzelfde probleem.. hij maakt wel toeren maar het schiet echt niet op, met mijn oude zuiger ging dit een heel stuk rapper..
Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk