5 Bak
- st1300
- 250km gereden
5 Bak
Ik heb pas een 5bak gekocht en wil deze zelf reviseren, nu staat er hier op het forum een prachtige uitleg van een 4bak maar wat moet ik extra weten ivm met de vijfde versnelling.
Of is er misschien iemand die dit voor mij wil doen? Tegen een redelijke vergoeding.
Of is er misschien iemand die dit voor mij wil doen? Tegen een redelijke vergoeding.
- fizzie
- 500km gereden
Re: 5 Bak
st1300 schreef:Ik heb pas een 5bak gekocht en wil deze zelf reviseren, nu staat er hier op het forum een prachtige uitleg van een 4bak maar wat moet ik extra weten ivm met de vijfde versnelling.
Is toch wel ff anders dan een 4-bak.
Opletten met de afstelling van de schakelas.
Ik kan de 5 bak wel reviseren als je het niet aandurfd.
- Jeti
- 17500km gereden
Ik heb vorig jaar zelf m'n 69-er 5bakje gereviseerd onder begeleiding. Was goed te doen, viel me alles mee. Schakelas ook afgesteld.
Was mijn eerste blokje. Heb nu nog een 4bakje liggen om nog eens mee te oefenen en als reserve blokje.
Was mijn eerste blokje. Heb nu nog een 4bakje liggen om nog eens mee te oefenen en als reserve blokje.
-
- Tombo is mijn testpiloot
st1300 schreef:Ik heb ook nog een aantal 4 bakjes dus zal die eerst eens proberen, gaat het fout kan ik altijd nog zien.
Maar er staat dus nergens een beschrijving van de en montage van een 5 bakje?????
is ongeveer het zelfde , wel voor het splitsen eerst het kogeltje met veertje verwijderen. zit boven op het blok vast met een schroef .
monteren gaat idd wat lastiger door de extra schakel vork .
om het echt goed te doen is speciaal gereedschap nodig, maar complete volksstammen doen het met een grote hamer en schroevendraaier

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- st1300
- 250km gereden
Dacht ik ook, (originele nummers en Yamaha tekens staan aan de binnenkant van het blok) maar gaat morgen bij mij op de zaak ff in de grote wasmachine, speciaal voor onderdelen van koelcompressoren.
Deze wordt lekker heet en hopelijk alles goed schoon.
Ben alleen vergeten de inlaatschijf af te tekenen hoe hij moet zitten.
Trouwens gaan de carterhelften koud tegen elkaar , of moet er vloeibare pakking tussen?????
Deze wordt lekker heet en hopelijk alles goed schoon.
Ben alleen vergeten de inlaatschijf af te tekenen hoe hij moet zitten.
Trouwens gaan de carterhelften koud tegen elkaar , of moet er vloeibare pakking tussen?????