Mij valt iets op: de meldingen van warmlopers, slecht functioneren, slecht starten of afslaan, slechte bedrading/ontsteking of andere (technische) mankementen lijken tegenwoordig vooral van 2RU's te komen. Zijn deze types kwalitatief slechter? Of is het zo, dat deze types nu vooral verkocht worden aan nieuwe FS1-rijders/sleutelaars (ivm de lagere prijs) die het nog moeten leren? Of zijn deze types het meest verprutst, of juist niet? De blokjes zouden op zich nieuwer moeten zijn, en in de jaren 80 is er niet veel schakelbrommer gereden ivm de dure verzekering, dus die zouden minder geleden moeten hebben. Of zijn ze juist meer afgeragt? Of is het vooral dat de "beginners" met dit type bezig zijn en gewoon lekker gaan rijden zonder te weten wat verstandig is om eerst even na te lopen (no offence, zeer begrijpelijk!). Of zijn dit toevallig juist de mensen die hier vragen stellen?
Het zijn niet alleen "jongeren" (zeg <20) die onlangs een 2RU hebben gekocht en daar toch wel wat vragen over hebben of problemen mee hebben.
Het is allemaal geen big deal of verwijten naar 2RU rijders (zeker niet!), maar het valt me de laatste tijd wel op. Ook als je in de Techniek & Sleutelen sectie kijkt, staan daar een hoop 2RU problemen tussen, vooral relatief gezien.
Dus vroeg me af of die technisch gezien gewoon anders zijn.
Kom maar op