Wederom een vraag van mijn kant. In mijn vorige topic uiteindelijk ontdekt dat ik de hele tijd verkeerd heb gereden, met het pinnetje van de choke uitgetrokken en de choke dus aan. Daardoor kreeg de brommer constant teveel benzine met een zwarte bougie als gevolg. Ik dacht dat het pinnetje omhoog betekende dat de choke uit was

De bougie is inmiddels vervangen door een bougie van een beter type, en hierdoor lijkt hij sowieso weer een stuk beter te lopen.
Maargoed, gezien het feit dat dit opgelost is, loop ik nu tegen het volgende punt aan. Ik wilde het stationair toerental afregelen. Daarvoor laat ik de motor een paar km warmlopen met choke aan (pinnetje uitgetrokken). Vervolgens probeer ik met de stelschroef naast de choke het toerental af te regelen zodat de motor net niet afslaat.
Alleen blijkt dit lastig te gaan, en wel om de volgende reden:
Als ik de choke uit (pinnetje ingeduwd) heb, reageert mijn gashendel heel slecht. Het lijkt alsof hij blijft hangen namelijk, maar dan meer op een manier dat als ik gas geef en de hendel loslaat, dan blijft hij nog even hoog in de toeren en daarna zakt hij maar heel langzaam terug. Ook bij omhoog schakelen vliegt hij enorm omhoog in de toeren als ik de koppeling in knijp. Het lijkt er dus niet op dat de gaskabel blijft hangen, want daarvoor is het te geleidelijk en te constant.
Maar als ik de choke aan zet (pinnetje uitgetrokken), dan reageert de gashendel prima. Geen problemen met rijden en met schakelen. Ook blijft hij dan beter stationair lopen.
Wie weet wat ik kan doen? Bedankt!