Ik weet dat een FS1 cilinder alleen trekt in de hogere toeren maar ik wil graag wat meer vermogen in het middengebied terugwinnen, mijn vraag is waar kan ik een goede hoge druk cilinderkop kopen, en past elke 50cc cilinderkop erop (boring is hetzelfde dus lijkt mij wel?)? Flink afvlakken gaat al weer 6/7 tientjes kosten volgens een autozaak in Tiel (Betuwse Motor Revisie).
Welke tandwielverhouding is het beste bij deze setup? Ik ben 16 jaar, dus geen zwaargewicht . Hij zakt momenteel nogal in als ik opschakel naar de 4.
Over de pijp ben ik ook nog niet zeker of het een snelle is of niet, er staat op LUHAC en de bocht zit vast aan de uitlaat (dit is gelast volgens mij). Buitendiameter van de bocht is 30mm, dus zal wel 28mm van binnen zijn. Foto's daarvan zal ik morgen erbij voegen.
Gewoon een hogedrukkop kopen en deze zelf nog wat extra vlakken werkt prima. Toko's staan allemaal in de FAQ en verkopen allemaal dezelfde batches. In de opvoerFAQ is beschreven hoe je voor een paar dubbeltjes zelf vlakt. Als je wat serieuzer wil, Gino vragen. Staat allemaal in zijn topic.
NIX schreef:Als je van lelijk houdt... Je tapeinden zijn eigenlijk te lang voor zo'n ding. Waarom pak je geen FS1 HD kop? Of vlak je je eigen kop zelf?
Zijn er HD kopjes speciaal voor de FS1?
Vandaag even bij Cok van den Heuvel in Tiel langs geweest, die had nog een redelijk afgevlakt hd kopje liggen die ik voor een tientje mee kan nemen. Ga deze kopen en dan nog zelf even wat afvlakken.
NIX schreef:Als je van lelijk houdt... Je tapeinden zijn eigenlijk te lang voor zo'n ding. Waarom pak je geen FS1 HD kop? Of vlak je je eigen kop zelf?
Zijn er HD kopjes speciaal voor de FS1?
Vandaag even bij Cok van den Heuvel in Tiel langs geweest, die had nog een redelijk afgevlakt hd kopje liggen die ik voor een tientje mee kan nemen. Ga deze kopen en dan nog zelf even wat afvlakken.
Tandwielen voor een 50cc FS1 cilinder is meestal 13/44 als zwaarste verhouding. Ik heb ze ook vaak met 12/44 en zelfs 11/44 zien rijden. Persoonlijk vond ik dat helemaal waardeloos, maar het hangt vooral af van je formaat en gewicht. Als je een kilo of 75 bent en je ontsteking en compressie zijn in orde, dan zou het met 13/44 moeten lukken zonder al te vaak achteruit te waaien.
Nieuwe kopje vandaag eventjes gevlakt, ziet er helaas optisch lang niet zo mooi uit als mijn andere kopje maar deze toch maar eventjes uitproberen.
Alleen nu nog even oppassen dat de zuiger ver genoeg van de kop zit, er zitten al een paar kleine deukjes op de squishrand vanwege detonaties. Hoe kan ik de afstand tussen de zuiger en de kop het makkelijkst opmeten? En deze daarna stellen?
Die stukjes hebben helemaal niets met detonatie te maken. Er is gewoon een keer een veer gebroken. Maakt voor het functioneren niets uit, gewoon die kop gebruiken. Ik gok dat de zuiger niet eens bovenin de cilinder komt, dus monteren en rijden.