Grondplaat ontsteking FS1
-
- Aan het inrijden
Grondplaat ontsteking FS1
Goedendag mensen,
Sinds korte tijd ben ik bezig om de Yamaha FS1 van men zwager weer aan de gang te krijgen want die moet opnieuw gekeurd worden. Nu krijgt de brommer geen vonk en de spoelen zagen er niet al te best meer uit. Dus nieuwe ontsteking dacht ik. Zag op internet leuke kant en klare setjes van complete ontsteking met grondplaat (Zie link). Maar nu ik eenmaal de ontsteking wil monteren past de grondplaat niet. De onderste rand van de grondplaat zorgt ervoor dat het hele geheel niet past. Nu wou ik proberen om de spoelen en dergelijke om te zetten op de oude grondplaat maarja de oude en nieuwe spoelen verschillen weer qua lengte waardoor ik de gaten niet overeen komen. Heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja hoe dit opgelost?
http://www.jmpbonderdelen.nl/yamaha-ond ... -kaal.html
Alvast bedankt
Rutger
Sinds korte tijd ben ik bezig om de Yamaha FS1 van men zwager weer aan de gang te krijgen want die moet opnieuw gekeurd worden. Nu krijgt de brommer geen vonk en de spoelen zagen er niet al te best meer uit. Dus nieuwe ontsteking dacht ik. Zag op internet leuke kant en klare setjes van complete ontsteking met grondplaat (Zie link). Maar nu ik eenmaal de ontsteking wil monteren past de grondplaat niet. De onderste rand van de grondplaat zorgt ervoor dat het hele geheel niet past. Nu wou ik proberen om de spoelen en dergelijke om te zetten op de oude grondplaat maarja de oude en nieuwe spoelen verschillen weer qua lengte waardoor ik de gaten niet overeen komen. Heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja hoe dit opgelost?
http://www.jmpbonderdelen.nl/yamaha-ond ... -kaal.html
Alvast bedankt
Rutger
-
- 5000km gereden
Re: Grondplaat ontsteking FS1
Als de oude onderdelen niet passen op de grondplaat
is het maar afvragen of het op een andere grondplaat wel past.
Maak eens een foto van de oude ontsteking? Misschien is het wel een
een 2RU ontsteking, en daarvan hebben de spoelen een andere lengte.
is het maar afvragen of het op een andere grondplaat wel past.
Maak eens een foto van de oude ontsteking? Misschien is het wel een
een 2RU ontsteking, en daarvan hebben de spoelen een andere lengte.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
- NIX
- 10000km gereden
Er zijn imiplaten in omloop die voor geen meter passen. Waar heb je hem gekocht? Stuur hem terug.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- Aan het inrijden
Okee ik zal vanavond even een paar foto's maken. Klopt het is ook imitatie maarja wel een compleet setje voor een leuk prijsje^^ enig idee waar ik dan wel goeie kan halen?
-
- Aan het inrijden
Opzich zou de ontsteking wel kunnen passen alleen zal die rand er dan af moeten:(
-
- Aan het inrijden
Hierbij een aantal foto's van de Yamaha en de grondplaten. Ziet iemand zo ook wel type FS1 het is? Zit namelijk niet zo in de Yamaha wereld dus heb er niet veel kaas van gegeten^^ De linker grondplaat is de imitatie en de rechter de orginele

- Jeti
- 17500km gereden
Tank is van een 2ru of 2rt. Voorvork, luchtfilter en de rest ook.
Waat beginnen je blok en frame nummer mee?
Waat beginnen je blok en frame nummer mee?
- scirocco
- 500km gereden
Als ik zo zie ligt er ook een vliegwiel van 2ru
-
- Aan het inrijden
Motor nummer is X378-12449* frame nummer kan ik niet zo gauw vinden^^ op vliegwiel staat nummer: F355 M07IV en op het luchtfliter huis staat Yamaha 2N3.
-
- Aan het inrijden
Het zal toch niet zo wezen dat de brommer net zoals men zwager een gevalletje apart is^^ wil hem graag wel rijdend maken namelijke

-
- 5000km gereden
Stuur die ontsteking maar gewoon netjes retour.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
-
- Aan het inrijden
Nee met die ontsteking kan ik niks mee? jammer. Maar waar kan ik wel de goeie halen dan? Imitatie maakt me niet uit. Als het maar werkt en doet
-
- 1500km gereden
probeer fs1parts.nl
met john valt altijd te praten.
met john valt altijd te praten.
- NIX
- 10000km gereden
Een 2RU ontsteking heeft als enige een iets andere doorsnee dan de rest van de ontstekingen. Vliegwiel en grondplaat moet je dus bij elkaar houden en niet mixen met oudere types. En Gino is de enige die er blij mee is want die bouwt ze om. 2RU ontstekingen zijn naar mijn mening ook kwalitatief minder. Als je een goede gebruikte ontsteking koopt, zorg dan dat je er een vliegwiel bij koopt. Zolang ze allebei maar geen 2RU zijn, past het bij elkaar. Als je nieuwe oude ontsteking niet af te stellen is, heb je er een DT/RD vliegwiel bij gekregen, die hebben de nok op een wat andere plek zitten.
Kijk eerst even in de FAQ.
- Jeti
- 17500km gereden
rutger18 schreef:Motor nummer is X378-12449* frame nummer kan ik niet zo gauw vinden^^ op vliegwiel staat nummer: F355 M07IV en op het luchtfliter huis staat Yamaha 2N3.
En je framenummer? Staat op je balhoofd of op je kentekenpapieren als je die hebt.
F355 is inderdaad een 2RU vliegwiel.