Brommer slaat af bij koude motor.
-
- Aan het inrijden
Brommer slaat af bij koude motor.
Hallo allemaal,
Afgelopen zaterdag was het mooi weer en heb ik mijn FS1 getrakteerd op een 16mm Mikuni.
Die middag heb ik er ook mee gereden. Hij trok fantastisch door, maar de topsnelheid lag niet hoger dan met mijn 10mm Mikuni. Daarnaast hoorde ik een paar geluiden die ik nog niet kende vlak voor de powerband. Via de Carb-afstelFAQ kwam ik tot de conclusie dat de sproeier misschien iets te klein is. Ik heb Sjon gemaild of hij misschien een grotere sproeier voor me heeft. Die had hij wel, maar het zijn geen originele. De maten komen volgens hem wel overeen.
De sproeier heb ik besteld, maar nog niet binnen. Ik wilde vanochtend op de fs1 naar de kapper, maar hij viel geregeld stil bij het optrekken. Uiteindelijk heb ik het laatste stuk op de choke kunnen rijden.
Nou is het ook zo dat ik nog niet eerder met "slecht" weer ( regen en een temperatuur van 8 graden) heb gereden.
Mijn vraag aan jullie is: Gaat een grotere sproeier helpen? En heeft het geval van vanochtend misschien ook te maken met de afstelling van de carb.
Huidige setup:
Bewerkte 2RU cilinder
16mm Mikuni
150 sproeier
Snelle uitlaat
Alvast bedankt!
Afgelopen zaterdag was het mooi weer en heb ik mijn FS1 getrakteerd op een 16mm Mikuni.
Die middag heb ik er ook mee gereden. Hij trok fantastisch door, maar de topsnelheid lag niet hoger dan met mijn 10mm Mikuni. Daarnaast hoorde ik een paar geluiden die ik nog niet kende vlak voor de powerband. Via de Carb-afstelFAQ kwam ik tot de conclusie dat de sproeier misschien iets te klein is. Ik heb Sjon gemaild of hij misschien een grotere sproeier voor me heeft. Die had hij wel, maar het zijn geen originele. De maten komen volgens hem wel overeen.
De sproeier heb ik besteld, maar nog niet binnen. Ik wilde vanochtend op de fs1 naar de kapper, maar hij viel geregeld stil bij het optrekken. Uiteindelijk heb ik het laatste stuk op de choke kunnen rijden.
Nou is het ook zo dat ik nog niet eerder met "slecht" weer ( regen en een temperatuur van 8 graden) heb gereden.
Mijn vraag aan jullie is: Gaat een grotere sproeier helpen? En heeft het geval van vanochtend misschien ook te maken met de afstelling van de carb.
Huidige setup:
Bewerkte 2RU cilinder
16mm Mikuni
150 sproeier
Snelle uitlaat
Alvast bedankt!
-
- Aan het inrijden
Re: Brommer slaat af bij koude motor.
Even een kleine toevoeging. Hij sloeg vanochtend af bij lage toerentallen.
-
- 100km gereden
Gezien het feit dat jouw fs1 beter reed op de choke doet mij vermoeden dat een grotere sproeier gaat werken. Hoe is je luchtafstelschroef? 1,5 slag uit?
Yamaha FS1 3E9 (1981)
Yamaha FS1 2F2 (1978)
Yamaha FS1 Street 5-bak (1972)
Yamaha FS1 2F2 (1978)
Yamaha FS1 Street 5-bak (1972)
-
- Aan het inrijden
Zaterdag toen ik de Carb wilde afstellen heb ik aan de luchtafstelschroef gedraaid tot ik dacht het hoogste toerental te horen. De slagen heb ik niet geteld, maar ik zal hem vanavond voor de zekerheid nog eens terugdraaien naar 1.5 slag uit.
- marco
- Sheriff of the Posbank
-
- Aan het inrijden
Dat heb ik nog niet gecontroleerd. Hoe haal ik precies de gasnaald uit de carb zonder de schade aan te richten?
- Jeti
- 17500km gereden
Heb je trouwens een ori of imi?
Je carb beschadigen met het eruit halen van je gasnaald is vrij knap.
Kijk anders even bij de FAQ Carburateur Onderdelen. Dan kun je meteen controleren of je de juiste onderdelen hebt als je een 2e hands hebt.
Je carb beschadigen met het eruit halen van je gasnaald is vrij knap.
Kijk anders even bij de FAQ Carburateur Onderdelen. Dan kun je meteen controleren of je de juiste onderdelen hebt als je een 2e hands hebt.
-
- Aan het inrijden
Het is wel een ori carb. Ik heb na het overzetten een beetje met de 10 mm carb gespeeld en kwam erachter dat het toch vrij lastig is om de naald eruit te halen en nog lastiger om weer terug te zetten. Het is misschien een beetje ongelukkig geformuleerd van mij, maar ik wil eigenlijk weten hoe je de naald er het handigst in en uit krijgt zonder al te veel gestoei met die veertjes. Ik zal de onderdelen FAQ nog eens bekijken
- NIX
- 10000km gereden
Kabel moet altijd uit de schuif en de stationairpen moet altijd los. Een andere manier is er niet. En koud loopt een brommer altijd slecht.
Kijk eerst even in de FAQ.
- marco
- Sheriff of the Posbank
Pen hoeft niet perse los je kan ook de veer omhoog halen en dan de gasschuif een kwartslag draaien dan blijft de veer op de schuif hangen en kan je de naald verstellen.
Yamaha Sheriff 1981
-
- Tombo is mijn testpiloot
marco schreef:Pen hoeft niet perse los je kan ook de veer omhoog halen en dan de gasschuif een kwartslag draaien dan blijft de veer op de schuif hangen en kan je de naald verstellen.
klopt maar dan heb je wel een goede bril nodig . ik haal hem liever los zodat ik kan zien dat het clipje er goed omheen zit
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- marco
- Sheriff of the Posbank
Sommige mensen kunnen het nog wel goed zien.
Yamaha Sheriff 1981
- Tombo
- 17500km gereden
Hoop gepiel iig, ik zou 'm los halen 

-
- Aan het inrijden
Haha, ok en hoe haal ik de stationairpen eruit?
-
- Tombo is mijn testpiloot
woni schreef:Haha, ok en hoe haal ik de stationairpen eruit?
het kleine spiltpennetje er uit trekken

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)