Rijdt steeds langzamer en begint vreemd te doen in 1 en 2

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
maartuh
100km gereden
100km gereden

Rijdt steeds langzamer en begint vreemd te doen in 1 en 2

Bericht door maartuh »

Beste FS1 kenners,

Ik heb mijn Yamaha een tijdje gebruikt om naar het werk te rijden, nu begint hij het echter een beetje af te laten weten.

Hij heeftd e laatste tijd steeds het vreemde dat ik langzaam vermogen verlies in zijn 4,
ik moet terugschakelen naar 3 en daarna kan ik weer naar 4. Dan weer slappe hap etc.
Ik heb een Athena 60cc en heb hiermee hiervoor hier geen last van gehad.

Nu krijg ik er nog wat nieuws bij, hij doet in zijn 1 en 2 wat vreemd, het lijkt dan net als ik optrek of hij uit de versnelling schiet maar gaat er ook meteen weer in.

Waar zou ik de oplossing moeten zoeken voor beide problemen?
Ik heb omdat de oorspronkelijke klacht dat steeds langzamer gaan was de benzinekraan en carburateur even goed schoongemaakt met wasbenzine, maar het blok verder nog niet open gehad. Ik vind hem wel wat rauwer klinken, alsof er wat mee sleept in het blok... :shock:
pee67
5000km gereden
5000km gereden

Re: Rijdt steeds langzamer en begint vreemd te doen in 1 en

Bericht door pee67 »

Heb je je ontstekingstijdstip al gechekt?
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Wat voor FS1 is het? Soms moet je na het schakelen niet meteen de pook loslaten, maar je voet erop of eronder houden tot je de koppeling helemaal los hebt. Vooral 2RU heeft die kwaal.
Kijk eerst even in de FAQ.
maartuh
100km gereden
100km gereden

Bericht door maartuh »

Fs1 uit 1970 plaatjestank.
ik vrees een beetje van dat geluid, maar ontstekingstijdstip zou ik eens na kunnen kijken. Wat adviseren jullie voor fs1 met 60cc athena, hoge imi uitlaat, standaard schijf en kopje?
spoeier 170 overigens

schakelen deed hij altijd gewoon zonder morren overigens maar dat probleem bekijk ik maar even los van dat vermogensprobleem
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Klinkt gewoon alsof dat ding een normale beurt nodig heeft. Ontkolen van cilinder, einddemper en zuiger, tijdstip stellen en tank, kraantje en carb eens schoonmaken.
maartuh
100km gereden
100km gereden

Bericht door maartuh »

ik zal het eens nalopen, bedankt!

Wel even een vraagje: ontstekingstijdstip staat in de FAQ dat "snelle" fs1 beter iets meer voorontsteking kan hebben etc
Valt de mijne onder een "snelle" omdat ie 60cc is of is dat meer voor machines zoals gino heeft met snelle schijf en kop enzo?
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Je hebt een Athena, dat lijkt mij een snelle uitlaattiming.
Laars
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Laars »

maartuh schreef:Beste FS1 kenners,

Ik heb mijn Yamaha een tijdje gebruikt om naar het werk te rijden, nu begint hij het echter een beetje af te laten weten.

Hij heeftd e laatste tijd steeds het vreemde dat ik langzaam vermogen verlies in zijn 4,
ik moet terugschakelen naar 3 en daarna kan ik weer naar 4. Dan weer slappe hap etc.
Ik heb een Athena 60cc en heb hiermee hiervoor hier geen last van gehad.

Nu krijg ik er nog wat nieuws bij, hij doet in zijn 1 en 2 wat vreemd, het lijkt dan net als ik optrek of hij uit de versnelling schiet maar gaat er ook meteen weer in.

Waar zou ik de oplossing moeten zoeken voor beide problemen?
Ik heb omdat de oorspronkelijke klacht dat steeds langzamer gaan was de benzinekraan en carburateur even goed schoongemaakt met wasbenzine, maar het blok verder nog niet open gehad. Ik vind hem wel wat rauwer klinken, alsof er wat mee sleept in het blok... :shock:

Slippende koppeling?
1978 chroom 60 cc
maartuh
100km gereden
100km gereden

Bericht door maartuh »

Nou dit weekend eindelijk eens tijd gehad en gekeken, bedankt voor alle tips:

Langzaam rijden lijkt inderdaad het ontstekingstijdstip te zijn geweest, heb hem ingesteld op 1,8mm voor bdp, en hij rijdt nu (lijkt het) weer normale snelheid. Ik wil nog even testen als ik hem op 1,7mm of instel hoe het dan gaat.
Maar dat 2de probleem van dat beetje vreemd bokken ben ik nu ook achter denk ik....
Tijdens proefrite liep ineens de ketting er vanaf, bleek veels te veel ruimte te hebben.
Ik zag dat 1 kettingspanner afgebroken is, de as heeft denk ik niet strak genoeg vastgedraaid gezeten en daardoor kon de ketting veel te slap komen te staan.

heb vandaag nieuwe kettingspanners besteld dus als ik ze binnen heb kan ik weer eens op de brommer naar het werk gaan

Bedankt voor de tips!
Plaats reactie