Snelle schijf?
-
- 50km gereden
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 11 dec 2007, 14:25
Snelle schijf?
Goedenmiddag iedereen
Heb met betrekking tot mijn 1972 fs1 een vraagje.
Maar eerst de setup:
F5B orri met iets verbrede en verhoogde uitlaatpoort.
16 mm mikuni met sproeier 160 kort.
Orri FS 50 uitlaat .
Ontsteking 1,8 mm
Tandwielen 14 T X 43 T
K - star hoge drukkopje onbewerkt.
Loopt tegenwind 65, windje mee bijna 80.(rechtop zittend 80 kg)
Mijn vraag: Is het zinvol een snelle of snellere schijf te monteren om nog iets aan trekkracht te winnen?
En is het zinvol om het kopje nog iets te bewerken.
Groetjes Jan
Heb met betrekking tot mijn 1972 fs1 een vraagje.
Maar eerst de setup:
F5B orri met iets verbrede en verhoogde uitlaatpoort.
16 mm mikuni met sproeier 160 kort.
Orri FS 50 uitlaat .
Ontsteking 1,8 mm
Tandwielen 14 T X 43 T
K - star hoge drukkopje onbewerkt.
Loopt tegenwind 65, windje mee bijna 80.(rechtop zittend 80 kg)
Mijn vraag: Is het zinvol een snelle of snellere schijf te monteren om nog iets aan trekkracht te winnen?
En is het zinvol om het kopje nog iets te bewerken.
Groetjes Jan
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Snelle schijf?
Jep, alletwee zinvol. Met een snelle schijf trekt het ding een stuk feller op is mijn ervaring. Kopje bewerken is ook zinvol, als je weet wat je doet. Je kan niet zomaar ongestraft een paar MM van de kop afhalen met de frees ofzo, dan loopt de boel stuk (kan ik uit ervaring vertellen
)

- hans.m
- 1500km gereden
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
- Locatie: Nijlen, België
Re: Snelle schijf?
kopje vlakken
meer trekkracht, hoger in toeren en het gat tussen 3 en 4 wordt minder.
kijk zeker hier eens: viewtopic.php?f=31&t=4476

kijk zeker hier eens: viewtopic.php?f=31&t=4476

- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
- 50km gereden
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 11 dec 2007, 14:25
Re: Snelle schijf?
Dus helmaal niets veranderen aan de standaard schijf of tussen een snelle en trage schijf in?
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5445
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
Re: Snelle schijf?
mzzz schreef:Dus helmaal niets veranderen aan de standaard schijf of tussen een snelle en trage schijf in?
Ik zou de openingstijd van de schijf iets verlengen, tussen een snellen en langzame schijf in gaan zitten
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Re: Snelle schijf?
je hebt de uitlaatpoort omhoog gehaald? hoe veel mm zit hij nu onder de bovenkant van de cilinder?
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 50km gereden
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 11 dec 2007, 14:25
Re: Snelle schijf?
Dat is 25,5 mm ongeveer.
-
- 50km gereden
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 11 dec 2007, 14:25
Re: Snelle schijf?
Kunt u daar uw goedkeuring aan geven Gino? Of moeten er nog een paar mm weg?
Gr Jan
Gr Jan
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Snelle schijf?
Dan kun je net zo goed een FS1 cilinder monteren. Nu heb je nog iets middenpower over. Zoals reeds in de opvoerFaq uitgelegd is een snelle schijf vooral effectief op een FS1 cilinder. Ga ertussenin zitten. Laat hem vooral niet te laat sluiten. Je hebt alle juiste antwoorden van degenen die er verstand van hebben al gehad. Waarom steeds opnieuw dezelfde vraag?
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Re: Snelle schijf?
hum ja de schijf. een wilde schijf heeft wat nadelen bv het brandstof verbruik loopt aardig op, een moeilijker brommer om te berijden, doet het voornamelijk goed in de hogere toeren.
het toerental word ook bepaalt door de hoogte van de uitlaat poort.
gezien jou poort gegevens is het geen toeren maker, hij zal best wel aardig lopen met een niet aangepaste snelle schijf maar geen stap sneller gaan en dus alleen meer verbruiken en moeilijker te hanteren.
ja ik kies dus ook voor een middenweg
het toerental word ook bepaalt door de hoogte van de uitlaat poort.
gezien jou poort gegevens is het geen toeren maker, hij zal best wel aardig lopen met een niet aangepaste snelle schijf maar geen stap sneller gaan en dus alleen meer verbruiken en moeilijker te hanteren.
ja ik kies dus ook voor een middenweg

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;