Probleem gevonden!

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Louistje
100km gereden
100km gereden

Probleem gevonden!

Bericht door Louistje »

Ik zojuist weer iets geleerd aan mijn FS1 :lol:

Al sinds een paar maanden reed m'n oude vertrouwde 2F2 niet meer zoals ie het ooit gedaan heeft.
Weinig kracht, inzakken tussen 3/4, trage gasreactie..
Boel geprobeerd, carburateur uit elkaar gehaald en grondig gereinigd in de ultrasoonreiniger, beetje gestoeid met sproeiers en gasnaaldstanden. Echter hielp eigenlijk niets echt goed.

Toen ik er gistermiddag weer eens mee bezig was schoot mij ineens iets te binnen waar ik eigenlijk nooit eerder aan had gedacht.
Een jaar terug heb ik de cilinder en uitlaat ontkoold, kopje schoongemaakt, zuiger gepoetst, nieuwe veren, topend lager vervangen want hij tikte.
Maar eigenlijk had ik nooit goed stilgestaan bij de demper. Dat bekende buisje achterin de uitlaat. Gisteren eruit gehaald en geconcludeerd dat ie ontzettend vies was. Helft van de gaatjes verstopt. Ik kon er überhaupt amper doorheen kijken.

Alles doorgeprikt, het buisje doorboord en weer helemaal vrij van teer gemaakt. Terug gemonteerd, gestart en heel erg hard genoten van het ritje wat erna volgde.. Onvoorstelbaar, wat een koppel, toeren, kracht. Hij rijdt werkelijk weer fan-tas-tisch! Ook het geluid wat eruit komt is heerlijk, het lage geluid wat eruit komt is erg gaaf. 8)

Stom dat ik daar nou nooit eerder aan had gedacht. Misschien niet te serieus genomen, "Ach, volgens mij is de uitlaat 'wel' schoon, daar kan het niet aan liggen". :|

Oude sproeier weer teruggezet, gasnaald in het midden, luchtschroef anderhalve slag uit. Gewoon weer zoals het hoort.

Voor de geïnteresseerden:

Yamaha FS1 2F2
50cc F5B + afgevlakte kop
Mikinu 16mm (sproeier 150) + 16mm spruitstuk
Snelle uitlaat plus grote bocht
TWV 13/43 (even uit m'n hoofd)

AfbeeldingYamaha FS1 by Louis de Leeuw, on Flickr
Wiking
500km gereden
500km gereden

Re: Probleem gevonden!

Bericht door Wiking »

nu je het zegt uitlaat schoonmaken dat moet ik ook doen :)

Mooie foto! en fijn dat hij weer de oude is :)
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Re: Probleem gevonden!

Bericht door Jeti »

Mooi zo!

Mooie foto en mooie brom.
Plaats reactie