yamaha rd 200
- Cerfke
- 250km gereden
yamaha rd 200
hallo, ik heb een rd 200 aangeschaft maar er moet hier en daar wel iets aan gebeuren. dus wat is een goede website voor onderdelen? waaronder een zadel (het is licht gescheurd) en heeft er toevallig ook nog iemand een elektrisch schema liggen? zou ook handig zijn?
alvast bedankt.
alvast bedankt.
-
- 1000km gereden
Re: yamaha rd 200
Boats.net miss, en anders ebay
Op facebook zijn net allemaal handleidingen en sites gepost van RD's

Op facebook zijn net allemaal handleidingen en sites gepost van RD's

- hans.m
- 1500km gereden
als je zadelovertrek gescheurd is hoef je toch nog geen heel nieuw zadel? je kan ook gewoon een overtrek zoeken. bv: http://www.ebay.com/itm/YAMAHA-RD125-RD ... e7&vxp=mtr
Googlen/ even zoeken.. en zoals david zegt op die facebook groep van yamaha twin two stroke air.. staan heel wat documenten die je kan gebruiken
website voor onderdelen hangt een beetje af wat je zoekt. originele onderdelen: cmsnl wat universelere onderdelen vb wetmoto; ebay,...
Googlen/ even zoeken.. en zoals david zegt op die facebook groep van yamaha twin two stroke air.. staan heel wat documenten die je kan gebruiken

website voor onderdelen hangt een beetje af wat je zoekt. originele onderdelen: cmsnl wat universelere onderdelen vb wetmoto; ebay,...
- Cerfke
- 250km gereden
Ik zou eerder gaan voor imi aangezien het toch cafe racer wordt en inderdaad ik zou kijken voor een zadelovertrek maar zou ik dat zelf kunnen 'overtrekken'
- hans.m
- 1500km gereden
Cerfke schreef:Ik zou eerder gaan voor imi aangezien het toch cafe racer wordt en inderdaad ik zou kijken voor een zadelovertrek maar zou ik dat zelf kunnen 'overtrekken'
waarom zal je dat niet zelf kunnen? :p maar als je er een echte caferacer wilt van maken moet je wel een zadel met een kontje hebben

- Jeti
- 17500km gereden
De 'imi onderdelen' zijn een stuk minder voorradig dan voor brommers. Het is vooral oude meuk oplappen/renoveren.
Van die FB groep heb ik hem al lid gemaakt
Daar staan handboeken en schema's.
Van die FB groep heb ik hem al lid gemaakt

- Cerfke
- 250km gereden
Ja jet? Ik zal eens moeten kijken als ik tijd heb...
maaarrr ik heb hem aan de praat gekregen (zonder remmen en een bijna dood ervaring...) nu nog de elektriciteit fixen, remmen en dan kijken voor het zadel en een nieuw kleureke 

- hans.m
- 1500km gereden
Cerfke schreef:Ja jet? Ik zal eens moeten kijken als ik tijd heb...maaarrr ik heb hem aan de praat gekregen (zonder remmen en een bijna dood ervaring...) nu nog de elektriciteit fixen, remmen en dan kijken voor het zadel en een nieuw kleureke
het hangt er net van af wat je nodig hebt. Maar met universele onderdelen bedoel ik meer van keerringen/lagers/kabels/remblokken is nog wel vlot te krijgen en hoef je niet noodzakelijk origineel te gaan. Wat mis je allemaal?
Met het elektrisch schema moet je de kabelboom wel op orde krijgen normaal

-
- 1000km gereden
Mooie uitdaging! 

- Jeti
- 17500km gereden
Laat je nu je FS1 zoals hij is? (met evt later schijfrem)
-
- 5000km gereden
Doe es een foto! 

- Cerfke
- 250km gereden
Leuk jullie zijn ook enthousiast :p. Dus ik heb zeker nodig:
- voorrem/achterrem (trommelblokken) dat is het dringenste
Nieuwe uitlaten zouden mooi zijn, voor en achterspatbord. M stuur (is geen probleem) en ik weet nog niet wat gedaan met het zadel... De wielen zouden ook mogen geherchromeerd worden (wat kost dat?) en anders nog wat elektrisch werk maar dat is voor mij geen probleem en als laatste(denkik) een nieuw kleurtje.
En momenteel blijft de fs1 zoals hij blijft (vandaag nog eens uitgehaald was vergeten hoe mooi die was
) en ik zal morgen een foto posten 
- voorrem/achterrem (trommelblokken) dat is het dringenste
Nieuwe uitlaten zouden mooi zijn, voor en achterspatbord. M stuur (is geen probleem) en ik weet nog niet wat gedaan met het zadel... De wielen zouden ook mogen geherchromeerd worden (wat kost dat?) en anders nog wat elektrisch werk maar dat is voor mij geen probleem en als laatste(denkik) een nieuw kleurtje.
En momenteel blijft de fs1 zoals hij blijft (vandaag nog eens uitgehaald was vergeten hoe mooi die was

- Jeti
- 17500km gereden
Zou je eens een goede/leesbare/scherpe foto kunnen maken van de nummers en logo's op de uitlaat? Wil iets vergelijken..
Geloof dat je bij het opnieuw verchromen van wielen al snel 100 verder bent, wat ik dacht ooit gelezen te hebben? Nieuwe zijn goedkoper bij FS1, dacht ik. Maar dat weten anderen weer allemaal (de die hard opknappers)
Geloof dat je bij het opnieuw verchromen van wielen al snel 100 verder bent, wat ik dacht ooit gelezen te hebben? Nieuwe zijn goedkoper bij FS1, dacht ik. Maar dat weten anderen weer allemaal (de die hard opknappers)

Laatst gewijzigd door Jeti op 11 jun 2014, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Cerfke
- 250km gereden
Ze zijn vooral gecorrodeerd :s en de ene heeft een bluts (rechter) waardoor ie ook niet meer zo recht is
- Cerfke
- 250km gereden

Toch gelukt