Dit weekend een imi 60 cc gemonteerd. Overige setup 16 mm mikuni, k-star (standaard, niet gevlakt) kopje, snelle uitlaat en originele witte schijf.
Uitlaatpoort bijgewerkt, want deze leek wel een maanlandschap. Pakking iets bijgesneden want inlaatpoorten aan de zijkant waren deels afgedekt.
Zaterdag eerste proefrit. 170 sproeier en leek wel pruttelende koffiemolen. Bougie nat, dus kleinere sproeier. 160, zelfde effect en 150 ook. Inmiddels 95 sproeier (allen mikuni, lage sproeiers), en nu loopt de brommer zonder pruttelen. Voor mijn gevoel is deze sproeier veel te klein. Heb nu de eerste 100 km er op zitten, maar in z'n 3 gaat het nog maar in z'n 4 heeft de brommer totaal geen power.
Tandwielen 14-41. Had verwacht dat deze cilinder net als mijn 5fb 50 cc daar wel mee uit de voeten kan, maar ben nu wel heel erg aan het twijfelen. Wie heeft tips, want ik wil eerst zeker weten dat ik alle zaken rondom de cilinder goed heb voordat ik mijn tandwielverhouding wil gaan aanpassen.
Kan het aan de kwaliteit van de cilinder/spoelpoorten liggen dat het niet lukt met een sproeier van 130 of groter te rijden zonder dat de brommer pruttelt en totaal niet op toeren komt. Bij een sproeier van 130 of meer kan ik wel schakelen tot in de 4, maar zodra er toeren moeten worden gemaakt gaat de brommer alleen maar pruttelen. Haal net 45 km/ per uur. Gas verder open betekent pruttelen. Gas weer dicht en tot Max 1/3 open betekent langzaam hobbelen tot een Max van die 45 km. Terugschakelen heeft geen zin, want de brommer komt in geen enkele versnelling op toeren met een sproeier van 130 of groter.
Als het aan de cilinder ligt dan is dat jammer en gaat deze bij het oud ijzer en op naar een Ajh. Als er nog iets aan te doe is dan ga ik daar eerst mee aan de slag. Wie heeft tips?
Oh ja, ontsteking staat weer op 1.8. Heb 2.0 en 1.6 ook al geprobeerd.
F5b imi 60 cc projectje
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 14 dec 2007, 13:53
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: F5b imi 60 cc projectje
Die Imi f5b zijn niet zo best.
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3738
- Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
- Locatie: Dordrecht
Re: F5b imi 60 cc projectje
Zou zeker voor 13-41 gaan om het gat op te vullen tussen 3 en 4
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: F5b imi 60 cc projectje
Ik ben ook bang dat je een cilinder hebt met prutspoelpoorten. Maak eens een foto? Een AJH is meteen ook een stuk hoogtoeriger, hou daar rekening mee. Een flink gekraste F5B moet goede spoelers (dus ori of goede imi) is ook een mooie 60cc donor. Daar kun je de poort wat lager van houden en krijg je een soort van tractor mee.