Niels,
Jaren geleden reed ik veelvuldig naar Duitsland (met de motor). Ik praat dan vanaf 2002. Fietspaden had je daar niet, of heel weinig. Dus de brommers 50/80/125 cc reden gewoon op de rijbaan. Dat was voor Nederlanders best wel wennen.
Ik heb zelf 35 jaar in Amersfoort gewoond, dus ben daar erg bekent. Ook met de wijken Nieuwland,Vathorst... Maar ik reed er altijd met de motor of de auto. Want als fietser heb ik daar niet zoveel te zoeken...
Maar nu met de brommer. Overal goed opletten..zelfs met 30 km/u op het fietspad kan al gevaarlijk zijn, als de auto's van rechts komen en er zit een haag tussen.
Jet: Tuurlijk is ook waar wat je zegt.Ik hoef ook niet elke keer als ik de brommer pak, een filmpje te maken. ten eerste is dat saai. Niemand zit op zo'n filmpje te wachten. Maar soms zijn er leuke momenten, en dan denk ik achteraf. heh wat jammer....Had ik nou maar zo'n cameraatje.
Stellema: Best wel goede beelden hoor. Je hebt de gopro waarschijnlijk aan een framebeugel gehangen ?
Ik zie het bij de meeste mini rotonde's. De meeste koekblikken willen gewoon doorrijden. Vanmiddag in Soest ook. Ik rijd al op de rotonde. Komt van echts een auto. Ik kijk naar die knakker in de auto, en je hoort hem denken"Zal ik nog effe gauw een dotje gas geven" ?....Staat al met zijn voorwielen over de haaientanden. Besluit dan toch maar op het laatste moment om te remmen.
Op de terug reis naar "die heimat" een ongeval (niet met mij gelukkig) Automobilist in de kreukels, en ja hoor op de rotonde.
Politie/ambulance erbij. Hele poppenkast natuurlijk. Oom agent liet mij door. "Rij maar over het fietspad" zei hij.
Maar goed even over die actioncam. De filmpjes van Gini en dr Bob zijn bijna legendarisch op Yuptup
En die Gopro 3. Mooi ding, maar wel een hoop euro's hoor
Met zo'n ding boven op je helm heb je wel een hoog teletubbie...gehalte
Ik zat zelf een beetje te kijken naar de contour. Heeft een mooi design, handige afstelling van de lens (m.b.v die laser). Maar aan de andere kant is het niet duidelijk hoe het is gesteld met het bedrijf Contour. Vorig jaar zou het bedrijf ermee stoppen.
Is weer een soort doorstart geweest.
Is het wel verstandig om zo'n contour in huis te halen ? Ik denk dan aan de garantie, support ed. Is dat nog wel een beetje gewaarborgd ?