fs1man schreef:ik denk niet dat je een faq moet maken voor die Stanley achterlichten a ze horen niet op een Nederlandse fs1 en b zijn er volgens mij maar 2 beugels de goeie en de verkeerde
makkelijk toch.
dat faq gedeelte zit al behoorlijk vol vandaar.
heb je de verkeerde dan ff heet stoken en buigen of zeg ik nu iets onmogelijks ?
dat komt omdat ik ken die lichten niet echt en heb er niks mee heb ik vind ze spuug lelijk maar dat is zoals met alles een kwestie van smaak en of dat een goede smaak is voor mij wel
voor andere weer niet natuurlijk.
Ze zaten inderdaad niet op de Nederlandse FS1-bromfietsen, maar wel op de Nederlandse FS1-motorfietsen. Hetzelfde geldt voor de hoge uitlaat, die heeft ook nimmer standaard op een Nederladse FS1-bromfiets gemonteerd gezeten.
Ik kan me ook vaak enigszins ergeren aan mensen die zogenaamd een FS-1 restaureren... daar veel geld aan uitgeven... en er vervolgens de verkeerde achterlichten en uitlaten op monteren.
Buigen zal niet gaan vanwege de U-vorm van de beugel. Het achterlicht vind ik vanaf de zijkant gezien nog wel iets hebben, maar van achter gezien stelt het natuurlijk weinig voor en zeker al niet in combi met een motorplaat :
Ik kan me die verwarring overigens wel voorstellen. Ook hier in de modelhistorie worden foto's geplaatst van verkeerde types. Ergens geloof ik namelijk niet dat een FS1-motorfiets hetzelfde keurnummer had als een FS1-bromfiets

.