Uitlaat wartel kaput
-
- 1500km gereden
Uitlaat wartel kaput
hoi forumkijkers
Ik heb 3 week geleden een 2ru gekocht.
Ik vond hem wat veel herrie maken en hij lekte bij de uitlaatwartel.
Ik dacht geen probleem een uitlaatpakking kost geen drol.
totdat ik mijn wartel zelfs met een sokkentang (moordenaar) niet los kreeg.
uiteindelijk cylinder eraf, wartel doorgeslepen tot de schroefdraad en los gebroken.
toen bleek dat er zo goed als geen schroefdraad op de cylinder en de uitlaatwartel zat.
inmiddels rij ik rond met een nieuwe cylinderkit en een geleende langzame uitlaat.
prima voor het inrijden, maar ik wil toch richting 70...
heeft er iemand een idee hoe je de wartel kan vervangen? de uitlaat is nl nog goed.
Ik heb 3 week geleden een 2ru gekocht.
Ik vond hem wat veel herrie maken en hij lekte bij de uitlaatwartel.
Ik dacht geen probleem een uitlaatpakking kost geen drol.
totdat ik mijn wartel zelfs met een sokkentang (moordenaar) niet los kreeg.
uiteindelijk cylinder eraf, wartel doorgeslepen tot de schroefdraad en los gebroken.
toen bleek dat er zo goed als geen schroefdraad op de cylinder en de uitlaatwartel zat.
inmiddels rij ik rond met een nieuwe cylinderkit en een geleende langzame uitlaat.
prima voor het inrijden, maar ik wil toch richting 70...
heeft er iemand een idee hoe je de wartel kan vervangen? de uitlaat is nl nog goed.
-
- 1500km gereden
- Tombo
- 17500km gereden
oooh de uitlaatwartel...
Wat je kan doen is de uitlaat doormidden slijpen, ongeveer 2cm ofzo onder die rand waar die wartel de uitlaat tegen de cilidner aantrekt, en de oude wartel eraf halen, en een nieuwe wartel erop zetten, en dan de bocht weer dichtlassen.
Enige andere mogelijkheid is om een nieuwe uitlaat te kopen (nog geen 30 euro). Wat je eventueel als beunoplossing zou kunnen doen, is de wartel in de bankschroef samenknijpen, dan wordt 'ie een beetje ovaal. Dan pakt 'ie niet de hele wartel, maar het gedeelte wat je hebtr samengeknepen. Dat kan missschien net genoeg zijn om de uitlaat lekvrij te krijgen.
Wat je kan doen is de uitlaat doormidden slijpen, ongeveer 2cm ofzo onder die rand waar die wartel de uitlaat tegen de cilidner aantrekt, en de oude wartel eraf halen, en een nieuwe wartel erop zetten, en dan de bocht weer dichtlassen.
Enige andere mogelijkheid is om een nieuwe uitlaat te kopen (nog geen 30 euro). Wat je eventueel als beunoplossing zou kunnen doen, is de wartel in de bankschroef samenknijpen, dan wordt 'ie een beetje ovaal. Dan pakt 'ie niet de hele wartel, maar het gedeelte wat je hebtr samengeknepen. Dat kan missschien net genoeg zijn om de uitlaat lekvrij te krijgen.
-
- 1500km gereden
-
- Tombo is mijn testpiloot
bas schreef:behoorlijk zwak punt dit, mijn ouwe cylinder is overleden omdat ik de wartel er niet af kon krijgen, zelfs niet met het grofste geweld, want de overleden cylinder (een zeer trage dus no prob) zit nog steeds aan de wartel vast gret gret gret...laat ze daar es wat nieuws op vinden!
ik stook hem zo los
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Tombo is mijn testpiloot
miran72 schreef:Nou die wartel zit ook bij mijn cilinder muurvast geroest
Als je een paar tips heb om die wartel netjes los te krijgen, die cilinder rijdt uitstekend dus die wil ik heel houden.
elke dag wat wd40 er op tot hij wel los komt.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
- NIX
- 10000km gereden
Elke dag wat Imal, losslaan of een moordenaar erop en anders wat hier al beschreven is: eraf slijpen en een nieuwe wartel erop lassen. Dat is in veel gevallen bij de imi pijpen ook nodig, omdat ik vaak prutswartels erop tegenkom en de flens niet niet mooi op de cilinder aansluit. Dat kun je dan meteen ook mooi fixen.
Kijk eerst even in de FAQ.
- Handyman
- 500km gereden